به این ترتیب رئیس منتخب از وزارت ورزش جدا شد تا بار دیگر سکان هدایت یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور را برعهده بگیرد. ورود داورزنی به انتخابات فدراسیون والیبال از همان ابتدا با حاشیه‌هایی روبه‌رو شده بود. برخی‌ها عقیده داشتند بازگشت او قطعی شده و برگزاری انتخابات به نوعی فقط نمایشی خواهد بود. حدود چهار سال قبل بود که داورزنی، فدراسیون والیبال را به‌ مقصد وزارت ورزش ترک کرد و این فدراسیون به حال خودش رها شد. در این مدت و فقط در مقطع زمانی مشخصی احمد ضیایی به‌عنوان رئیس انتخاب شد اما مدتی بعد وی به‌دلیل موضوع قانون بازنشسته‌ها مجبور به ترک پست خود شد. پس از رفتن ضیایی که حدود ۱۱ ماه هدایت این فدراسیون را برعهده داشت  والیبال در یک سال اخیر با سرپرست اداره می‌شد! همین موضوع بارها باعث انتقاد کارشناسان والیبال شد و برخی ناکامی‌ها را به نبود رئیس قطعی مربوط دانستند. البته تیم ملی والیبال کشورمان نیز در این مدت در عرصه‌های مختلف بین‌المللی نتایج ضیعفی گرفت تا فضای این فدراسیون پرحاشیه‌تر از قبل شود. از سوی دیگر همین موضوع به‌کارگیری بازنشسته‌ها بارها داورزنی را نیز تحت‌شعاع قرار داد تا او و همچنین وزارت ورزش در مقام پاسخگویی برآمده و بازنشسته بودن این مدیر را تکذیب کنند.

حالا داورزنی در روزی که دوباره به‌عنوان رئیس انتخاب شده بازنشسته بودنش را رد کرده تا یکی از اهرم‌های فشار منتقدان را خنثی کند. او دیروز در این خصوص گفت: «هر کدام از اعضای مجمع اگر ابهامی دارند، می‌توانند از وزارت ورزش و فدراسیون جویا شوند. نباید هیچ ابهامی باقی بماند. من در دو سال گذشته خون دل زیادی خوردم و از این مورد هم می‌گذرم. به هیچ وجه قصد ندارم وارد حاشیه‌ها و بداخلاقی‌های دو سال گذشته شوم. ما باید تحمل نقد و نظرات مخالف را داشته باشیم. مردم انتظار جایگاه مناسب از والیبال ایران را دارند و باید این انتظار را برآورده کنیم. براساس قانون وزارت ورزش من بازنشسته نیستم و می‌توانم حداقل در ۴ سال آینده به فعالیت در فدراسیون والیبال ادامه دهم، ولی در آینده نمی‌دانم که دولت و مجلس چه تصمیمی خواهند گرفت.» داورزنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد کادر فنی تیم ملی را قبول دارد و آنها تا پایان مرحله گزینشی مسابقات المپیک در سمت خود حضور خواهند داشت.

برابری محبوبیت والیبال با فوتبال

اما نزدیک‌ترین رقیب داورزنی که خود از جنس والیبال بوده و درانتخابات مغلوب حریف شد تاکید کرد با تمام توان به رئیس جدید کمک خواهد کرد. بهنام محمودی گفت: «این رای‌ها نشان‌دهنده این است که جامعه والیبال دغدغه دارد. ما باید برای بهتر شدن شرایط تعامل و دوستی داشته باشیم. والیبال در بین مردم محبوب شده و مردم دغدغه آن را دارند و پیگیری می‌کنند حتی می‌توان گفت که با فوتبال برابری می‌کند. باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا ۴ سال دیگر والیبال جایگاه بهتری پیدا کند.‌ من همیشه کنار والیبال بوده‌ام و هیچ وقت دنبال پست نبوده و نیستم. این عنوان‌ها می‌آیند و می‌روند؛ اما ما کنار والیبال هستیم.» همچنین بهروز عطایی، سرمربی موفق ‌تیم‌ ملی والیبال جوانان ایران نیز از اینکه سرانجام فدراسیون رئیس خود را شناخت ابراز خوشحالی کرد. او گفت: «در این مدتی که فدراسیون رئیس نداشت طبیعی بود که شاهد باشیم بسیاری از کارها قابل برنامه‌ریزی بلندمدت نباشند و الان خوشحالم رئیس مشخص شد تا والیبال به آرامش واقعی برسد. اگر سیستم درست مدیریت شود و داورزنی چرخه را به درستی هدایت کند، می‌توان گفت بعد از المپیک دو سوم بازیکنان رده‌های‌ پایه ما وارد تیم بزرگسالان می‌شوند. ما برای آینده پشتوانه داریم و بقیه کارها باید با مدیریت درست پیش رود.»