به گزارش رویترز، کارشناسان سازمان ملل امروز اعلام کردند به احتمال زیاد خود محمد بن سلمان، ولیعهد  سعودی در طرح هک کردن تلفن همراه جف بزوس، مالک شرکت آمازون و روزنامه واشنگتن پست دست داشته است.

اگنس کالامارد و دیوید کِی، گزارشگران سازمان ملل در این پرونده، امروز گفتند اطلاعاتی به دستشان رسیده است که نشان می‌دهد شاهزاده سعودی احتمالا در حمله سایبری که گفته می‌شود در سال ۲۰۱۸ تلفن همراه بزوس را هدف قرار داده دست داشته است.

مقامات سعودی در واکنش به این اظهارات آن‌ها را ادعا‌های پوچ دانسته‌اند.

بنا به گفته منابع آگاه، کارشناسان امنیت سایبری که از سوی ثروتمندترین مرد جهان به استخدام درآمده بودند به این نتیجه رسیدند که تلفن همراه او در سال ۲۰۱۸ پس از دریافت ویدئویی در واتس‌اپ که ظاهرا از حساب شخصی ولیعهد عربستان ارسال شده بود، هک شد. به گفته آنها، پس از این اتفاق، به مدت یک ماه حجم عظیمی از اطلاعات از گوشی بزوس خارج شد.

گزارشگران سازمان ملل گفتند ادعای دخالت سعودی‌ها در این موضوع مستلزم آن است که تحقیقات فوری از سوی آمریکا و دیگر مقامات ذیربط صورت بگیرد.

فیصل بن فرهان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان امروز با رد این اظهارات گفت: «فکر می‌کنم چرند است، دقیقا چرند است. این حرف که ولیعهد تلفن جف بزوس را هک کرده خیلی احمقانه است.»

گفته می‌شود این حمله سایبری چند ماه پیش از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که منتقد سرسخت آل سعود و همچنین ستون‌نویس واشنگتن پست بود روی داده است. بن سلمان سال گذشته اعتراف کرد که چند نفر از عاملان سرکش او خاشقجی را به قتل رساندند و مدعی شد دستور قتل را خودش صادر نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.