روزنامه الیوم السابع چاپ مصر نوشت، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در گفت‌وگوی تلویزیونی با حضور تعدادی از وزرا گفت: در صورت لزوم پس از رایزنی‌ها در چارچوب قانون اساسی دست به تغییر اعضای کابینه خواهیم زد.

وی در خصوص روابط بین غیرنظامیان و نظامیان گفت‌: ما در حال ایجاد شراکتی هستیم تا بتوانیم به الگوی دموکراتیک سودان دست یابیم تا همه در منطقه و جهان آن را سرمشق قرار دهند.

حمدوک ادامه داد: قوه مجریه با کمک‌های کابینه طرح صلح را مطرح کرده و طرف‌های مختلف از مذاکرات صلح سودان در جوبا حمایت می‌کنند و دستاوردهای ماه‌های اخیر می‌تواند ما را به صلح برساند.

پیشتر شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد که مذاکرات مستقیم میان دولت سودان و "جبهه انقلابی" در جوبا از سرگرفته شد.

نخست وزیر سودان اضافه کرد: دولت انتقالی از همان آغاز به کار طرح امدادرسانی را برای حل بحران اقتصادی کشور جهت مبارزه با تورم و فراهم کردن کالاهای استراتژیک مانند نان، سوخت و دارو تدوین کرده و از زمان تعیین خود موفقیت‌هایی را در پایان دادن به بحران نقدینگی و فراهم کردن مواد ضروری به دست آورده و دیگر بحران نقدینگی در کشور وجود ندارد.

نخست وزیر سودان بر پایبندی دولت انتقالی به حل بحران‌هایی که سودانی‌ها از آنها رنج می‌برند و امضای توافق‌نامه با شرکت‌های عربی جهت حل این بحران تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.