سعید رضا عاملی در تشریح جلسه امروز - سه شنبه - این شورا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: در آغاز جلسه اعضای شورا از مردم ایران به خاطر حضور در حماسه تشییع سردار شهید سپهبد سلیمانی که نماد پیوند مردم ایران با همه تنوع های قومی، فرهنگی هم عهد شدن با انقلاب بود تشکر کردند.

 عاملی همچنین با اشاره به اینکه در جلسه پیرامون سانحه سقوط هواپیما ابراز تاثر عمیق صورت گرفت، اظهار داشت: اعضای جلسه در این زمینه ضمن عرض تسلیت این واقعه اسفناک بر ضرورت اتخاذ تمهیدات برای عدم تکرار چنین اتفاقاتی در نظام پدافندی کشور تاکید کردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین یاد و خاطره عزیزانی که در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان جان خود را مظلومانه از دست دادند، گرامی داشت.

 

بررسی ظرفیت ها و چالش های علم و فناوری

 عاملی از بررسی ظرفیت ها و چالش های علم و فناوری در این جلسه خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه موضوع  اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید با رویکرد ارتقای اعضای هیات علمی متناسب با حل مسائل، پیشرفت کشور و توجهات بین المللی مورد بحث قرار گرفت.

 

تصویب ماده واحده سیاست های حاکم بر آئین نامه ارتقا اعضاء هیأت علمی

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به ارائه گزارش پیرامون وضعیت فعلی آیین نامه ارتقا گفت: با رای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده سیاست های حاکم بر آیین نامه فعلی با هدف تنوع بخشی و رفع انحصار از نظام های رتبه بندی خاص مجلات به تصویب رسید که مقرر شد آیین نامه پیشنهادی توسط دستگاه های مسئول برای تصویب نهایی به شورا ارائه شود.

 عاملی افزود: همچنین مقرر شد که ماموریت های زیر نظام های آموزش عالی توسط دستگاه ها برای تصویب به شورا ارائه شود که این زیر نظام ها شامل دانشگاه های برتر دولتی، سایر دانشگاه های دولتی، دانشگاه های دستگاه ها، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

تصویب شکل گیری صندوقی در شورای عالی عتف برای جهت دهی و اولویت گذاری پژوهش

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از تصویب شکل گیری صندوقی در شورای عالی عتف کشور برای جهت دهی و اولویت گذاری پژوهش در کشور خبر داد و گفت: مقرر شد وزارت علوم تحقیقات و فناوری اساسنامه پیشنهادی خود را با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هیئت دولت به تصویب برساند.

تایید انتخاب ۵ نفر از روسای دانشگاه های کشور

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران همچنین با اشاره به تایید انتخاب ۵ نفر از روسای دانشگاه های کشور در کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها گفت: بر این اساس پیمان افراسیاب به عنوان رییس دانشگاه زابل، مهرزاد لطفی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمد حسین بحرینی طوسی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فرزین رضایی به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و عزیز جوانپور هروی به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی انتخاب شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.