آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید در پیام تصویری به «دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با محوریت تروریسم دولتی آمریکا و انتقام سخت» که صبح امروز(سه‌شنبه اول بهمن‌ماه) در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: موضوع حقوق بشر در قرآن کریم هم آمده و انسان باید جهانی فکر کند و قرآن حیات طیبه را به انسان آموخته است. 

وی با بیان اینکه در سوره «مدثّر» سه بار کلمه بشر آمده است، گفت: قرآن مدعی دو رسالت است؛ سفیری از آسمان به نام جبرئیل به زمین آمد و وحی آورد و یک سفیر به نام پیامبر اکرم(ص) آمد و وحی را گرفت و به بشریت مطالب ارزشمندی آموختند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در قرآن به مباحث مختلف ملی و بین‌المللی اشاره‌هایی شده و وجود مبارک پیامبر، ستم‌های فراوانی از مشرکان دید اما نسبت به هیچ کافری شبانه حمله نکرد و در مکتب اسلام چنین چیزی وجود ندارد؛ اما ترامپ کافر، شبانه حاج قاسم سلیمانی را ترور کرد و این مسئله در هیچ مکتبی قابل قبول نیست.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: در قرآن آمده که با رهبران کفر مبارزه کنید چراکه اینها به هیچ امضا و میثاقی پایبند نیستند و این مبارزه نه بخاطر کفر آنها بلکه بخاطر پایبند نبودنشان به میثاقشان است.

محمدی عراقی: فتح الفتوح امام خمینی تربیت سلیمانی‌ها بود

همچنین ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام محمدی عراقی، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم در دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با محوریت تروریسم دولتی آمریکا و انتقام سخت، گفت: یکی از برکات مهم خون شهیدان افشای چهره واقعی دشمنان و برگرفتن نقاب دروغین دفاع از بشریت است. خون پاک سردار سلیمانی مثل خون امام حسین ماهیت پلید و چهره شیطانی یزیدها و معاویه‌های زمان ما را روشن کرد و تروریسم وحشی و خونخوار آمریکایی را به همه نشان داد.

وی گفت که سردار سلیمانی یک فرمانده شجاع، با تدبیر و انسان مخلص بود که ما از دست دادیم اما از نگاهی دیگر باید دید با از دست دادن او چه به دست آوردیم. انسجام، همدلی، روحیه نیروهای مقاومت، انتقام سخت و شناخت حقیقت دشمن نعمت کمی نیست.

وی تاکید کرد: باید شهدا را شناخت. اینکه سردار سلیمانی که بود و چگونه رشد کرد. شکست آمریکا و رسوایی آمریکا در منطقه البته دستاورد بزرگی است. فتح الفتوح امام خمینی، پیروزی انقلاب یا به زانو درآوردن آمریکا نبود بلکه تربیت سلیمانی‌ها بود. اینها در دانشگاه جنگ تربیت شدند. همین جنگی که ما را از آن می‌ترسانند می‌دانید چقدر برای ما برکات داشت. ببینید یک نوجوان که کار بنایی ساده انجام می داد رسید به جایی که فرماندهی نیروی قدس را انجام دهد از این رو باید شکر این نعمتی که در اختیار ماست را داشت. کسانی که قدر نعمت شان را ندانند قطعا یزیدی ها بر آنها مسلط می شوند.

وی با اشاره به سخنان رهبری که گفتند باید "قوی" شویم گفت: از همان راهی که در جنگ قوی شدیم می توانیم در حوزه اقتصاد و مقاومت با تحریم ها مقابله کنیم. همان طور که دانشگاه جنگ سلیمانی ها، همت ها، خرازی ها و تهرانی ها و حاجی زاده ها را تربیت کرد به تحریم هم باید به همان چشم نگاه کنیم. دانشگاه تحریم است که می تواند سردار سلیمانی ها را در جبهه مقاومت اقتصادی تربیت کند.

محمدی عراقی تصریح کرد: چند دهه است رهبری مساله قطع ارتباط ما با نفت را مطرح کردند اما هنوز وابسته هستیم. در سایه نعمت تحریم می توان این وابستگی را برداشت. همان کسانی که موشک تولید کردند می توانند در میدان اقتصاد مقاومتی وارد شوند به شرط آنکه به تحریم همان طور نگاه کنیم که به جنگ نگاه کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.