نماز جمعه این هفته به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب و با حضور پر شور مردم بصیر و انقلابی در مصلی امام خمینی(ره) از دقایقی پیش آغاز شد. 

رهبر انقلاب در خطبه نماز جمعه فرمودند: همه برادران عزیز و خودم را دعوت و توصیه به رعایت تقوای الهی می کنم. اگر نصرت الهی را می خواهیم در تقواست.

ایشان تاکید کردند: اگر توفیقات الهی را می خواهیم، اگر هدایت الهی را می خواهیم در تقواست، اگر فرج و گشایش در مسائل شخصی و اجتماعی را می خواهیم در تقواست، همه باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار کار خودمان قرار دهیم.

رهبری اظهار داشتند: در نماز جمعه آنچه مهم است، توصیه به تقواست. خود این حقیر بیشتر از شما محتاج این توصیه هستم، امیدوارم خدای متعال توفیق دهد که هرکدام به وسع و اندازه خودمان تقوای الهی را رعایت کنیم.

اهم اظهارات رهبر انقلاب را بخوانید؛

*یک آیه پر مضمون مثل آیات دیگر در سوره ابراهیم است، که بحث امروز من درباره همین سوره است. موسی پیامبر عظیم الشان الهی مامور است که ایام الله را یاد مردم بیاورد، ایام الله آیه و نشانه و دلیل راه هستند، برای کسانی که صبار هستند و شکورند، معنی صبار استقامت و صبر است. 

*ایام الله مهم است، برای کی؟ برای مردمی که صبور و شکورند.

* آیه بعد می‌فرماید حضرت موسی این دستور را عملی می‌کند. به یاد آنها آورد نجاتشان از دست فرعونیان را. از دست قدرت ستمگر را، که چطور شما را نجات داد. این از ایام الله است. یکی از نمونه‌های ایام الله این است. وقتی که جوامع و انسان‌ها از دست ستمگر نجات پیدا می‌کند، بعد دنباله این ندای عمومی پروردگار است.

* خداوند خطاب به حضرت موسی می‌فرماید اگر شکرگذاری کردید ما آن نعمتی که به شما دادیدم را زیاد خواهیم کرد اما اگر کفران نعمت کردید آن موقع عذاب الهی است . در آیه بعد هم نتیجه کلی می گیرد و می گوید موسی اینکه می گوییم مراقب نعمت خدا باشید برای خود شماست.

* ایام الله مهم است و می خواهم از ایام الله صحبت کنم برای مردمی که صبار و شکورند یعنی مردمی که با اندک مشکلی از میدان خارج نمی شوند و ابعاد پنهان و آشکار نعمت را می‌دانند و قدرشناسند و بر اساس آن احساس مسوولیت می‌کنند. بنابراین ملت و جمعیتی که بی صبر نیستند؛ این آیات سوره ابراهیم و مکی است یعنی آنجا که مسلمانان در اوج مبارزات قرار داشتند به آنها مژده می‌دهد که خداوند ایام اللهی دارد و شما باید شکرگزار ایام الله باشید و اگر شما شکرگزار باشید خداوند شما را پیروز می گرداند 

*دو هفته ای که بر ما گذشت، دو هفته پر ماجرا و استثنایی بود، حوادث تلخ ، ماجراهای شیرین. و حوادث درس آموز برای ملت ایران پیش آمد، یوم الله یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می کند، آن روزی که ده ها میلیون در ایران و صدها هزار نفر در عراق و دیگر کشورها به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان ها آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادند یکی از ایام الله است.

*آنچه اتفاق افتاد کار هیچ عاملی جز قدرت دست خدا نمی توانست باشد، آن روزی هم که موشک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید آن روز هم یکی از ایام الله است.(تکبیر نمازگزاران)

*ما این دو روز را جزو ایام الله در همین چند دو هفته گذشته در مقابل چشم خودمان مشاهده کردیم. اینها روزهای نقطه عطف تاریخ هستند، روزهای تاریخ ساز هستند. روزهای عادی نیستند، اینی که یک نیرو و ملتی این قدرت را دارد که به یک قدرت و استکبار سیلی بزند نشان دهنده دست قدرت الهی است. روزها تمام می شوند،  لکن تاثیرات این روزها در زندگی ملت ها باقی می مانند. در روحیه ملت ها و منش ملت ها آثار این روزها ماندگار و جاودانه است.

*حالا جامعه ایرانی به نظر ما یک جامعه صبار و شکور است. ملت ما ملت پراستقامتی است. و ملت شکرگذاری است. در طول این سال های متمادی ملت ایران همواره سپاسگذار الطاف الهی در این سالها بوده است. ما ملت صبار و شکور باید از این آیات درس بگیریم.

*این عشق و وفا و این ایستادگی و این بیعت بزرگ با خط امام نشان‌دهنده معنویات و باطن این ملت هم هست. مردم با این حضورشان در میدان با خط امام بیعت کردیم. ملتی با این عظمت آن هم بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از رحلت امام اینگونه با امام مردم بیعت می‌کنند. چه شد که در چند روز قبل از این حادثه و بعد از این حادثه امپراتوری خبری صهیونیسم در همه دنیا سعی کردند نام سردار بزرگوار عزیزمان را متهم کنند به تروریسم.

*پس از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب، این جمعیت بی نظیر را کدام دست قدرتی به میدان آورد و این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟ کدام عامل می توانست چنین معجزه ای را نشان دهد جز دست قدرت الهی.

-*کسی که دست قدرت خدارا نمی تواند در این حوادث ببیند و تحلیل های مادی می کند، عقب می ماند.

* اراده الهی بر پیروزی این ملت است.

*ترور سردار سلیمانی بزدلانه بود و مایه روسیاهی آمریکا شد. تا قبل از این، این مدل کار در منطقه مخصوص رژیم صهیونیستی بود.

*رئیس جمهور امریکا اعتراف به ترور کرد. رسوایی از این بالاتر چه می شود؟

-*پاسخ قدرتمندانه سپاه در خور تدبر بود. این ضربه البته یک ضربه نظامی بود ولی بالاتر از آن، ضربه حیثیتی بود که به هیبت ابرقدرتی آمریکا وارد کرد.

*به حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی عزیز ،دو شهید عزیز به عنوان فرد نگاه نکنیم به عنوان مکتب نگاه کنیم. سپاه قدس را به عنوان یک مجموعه صرفا  اداری نبینیم به عنوان نهاد انسانی دارای انگیزه مشخص انسانی نگاه کنیم.

* سپاه قدس ، نیرویی است که  رزمندگان  آن بدون مرز هستند و هرجا لازم باشد حضور پیدا می‌کنند.

*سپاه قدس، یک نیرویی است که با سعه صدر به همه جا و همه کس نگاه می کند. رزمندگان بدون مرز هستند و هرجا که نیاز باشد، آنجا حضور پیدا می کند و کرامت مستضعفان را حفظ می کنند و خود را بلاگردان مقدسات و حریم های مقدس می‌کنند. همین ها سایه جنگ و ترور را از کشور خودمان هم دفع می‌کنند. بخش مهمی از امنیت کشور ما محصول کار همین جوانان مومنی است که تحت فرماندهی سردار عزیزمان سالها مجاهدت کردند. بله به کمک غزه و فلسطین هم می روند اما برای خودمان هم امنیت ایجاد می‌کنند.

- فریب خوردگانی که شعار نه غزه نه لبنان سر دادند، نه جان خود بلکه حتی راحتی و منافعشان را هم حاضر نشدند در راه ایران فدا کنند.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.