جلسه علنی امروز مجلس میزبان محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان بود تا به سوال مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی پاسخ دهد. این حضور با حواشی روبرو بود.

ظریف پیش از ورود به پاسخگویی به سوال نماینده قم، به حضور قبلی اش در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: دور قبل که سؤال آقای ابطحی مطرح شده بود، بنده به هیئت رئیسه اعلام کرده بودم جلسه شورای امنیت ملی با حضور سردار سلیمانی برای بررسی آخرین تحولات عراق ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد. دوستان گفتند ساعت ۱۴ بیا و ۴۵ دقیقه به سؤال پاسخ بده و بعد برو. من هم با همین استدلال برای بار ۲۴ ام  برای پاسخ به سؤال نمایندگان به مجلس آمدم، اما جلسه علنی دیر شروع شد. بنابراین بعد از اینکه دوبار صحبت کردم، به سمت جایگاه هیئت رئیسه برگشتم و گفتم که با اجازه از شما و دیگر نمایندگان از رادیو گوش خواهم داد و باید ساعت ۱۵ در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور یابم و ساعت ۱۵:۱۰ از مجلس خارج شدم و با اینکه جلسه شورای عالی امنیت ساعت شروع می شد من سه و نیم به جلسه رسیدم. به سوابق مراجعه کنید ثبت شده است.

ظریف خطاب به نمایندگان گفت: اگر برادران و خواهران نماینده خدایی ناکرده احساس کردند ترک مجلس، جسارتی به محضر آنان بوده است، حتما می‌خواهم این تصور اصلاح شود، اگر کسی چنین برداشتی کرده است، من عذرخواهی می‌کنم در صورتیکه واقعیت غیر از این بود.

ظریف در بخش دیگری از اظهاراتش بخشی از گفتگویش با جان کری را هم روایت کرد و گفت: زمانی جان کری به من گفت شما بیخودی فردو را ساختید ما اگر بتوانیم فردو را هم می زنیم، به او گفتم خب فردو را هم زدید، چه پاسخی به ملت ایران خواهید داد. در حضور خانم اشتون به من گفت برای همین است که نمی خواهیم با شما جنگ کنیم.

ظریف در بخشی دیگر از صبحت هایش به کنایه به ذوالنوری که به برجام ایراد وارد کرده بود، کار ما را به من یاد ندهید، من کاری نمی کنم که دست خودم را در حنا بگذارم. ذوالنوری هم پاسخ داد شما هم کار ما آخوندا را به ما یاد ندهید.

ذوالنوری همچنین در طی سوالش از وزیر خارجه شعری لری را خواند که با مزاح محمدعلی وکیلی روبرو شد، ذوالنوری به مزاح به وکیلی گفت بله شما از همه ما لرتر هستید، من هم لرم، خدا هم لر است چون «وند» دارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.