«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد به‌صورت تلفنی با همتای اماراتی خود «شیخ عبدالله بن‌ زاید آل نهیان» درباره آخرین تحولات منطقه و مشخصاً مسائل مرتبط با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران گفتگو کرده است.

پامپئو در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «امروز در یک تماس تلفنی با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان درباره اتفاقات هفته گذشته صحبت کردیم. من تأکید کردم که آمریکا به دنبال جنگ نیست و متعهد به تنش‌زدایی است. ما از امارات متحده عربی بابت همکاری‌هایش و به رسمیت شناختن میزان جدیت تهدیدات ایران تشکر می‌کنیم.»

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد حاج قاسم قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز جمعه سیزدهم دی‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انقام سختی مواجه خواهند شد.

با نزدیک شدن به پایان مراسم وداع مردم ایران با سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، موجی از وحشت و سردرگمی دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را فرا گرفته است. 

یک مقام وزارت دفاع آمریکا ساعاتی قبل‌تر در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای‌بی‌سی‌نیوز» ابراز نگرانی کرده بود که ایران ممکن است بین 24 تا 36 ساعت آینده تهدیدهای خود برای انتقام از خون سردار سلیمانی اجرایی کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای اخیر تماس‌های متعددی با وزرای خارجه دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای منطقه خاورمیانه داشته و تلاش کرده است که آنها را قانع کند اقدام تروریستی نیروهای آمریکایی در ترور سردار شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد، اقدامی تهاجمی نبوده و صرفاً در راستای دفاع از جان آمریکایی‌ها بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.