صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با بیان این که بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۳۰ دی) از شدت بارش در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود، اظهارکرد: برای استان های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان بارش باران و برف و برای جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق و برای مناطقی از شرق تهران، اصفهان و قم بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که این سامانه بارشی به‌تدریج از اواسط فردا ( اول بهمن) از مرزهای شمال شرق کشور خارج می‌شود، گفت: از فردا سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور خواهد شد.

ضیاییان افزود: بر این اساس برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و مرکز کشور بارش باران و برف گاهی همراه با وزش باد دور از انتظار نیست.

وی در ادامه اظهارکرد: طی روز چهارشنبه (۲ بهمن) ضمن تقویت این سامانه گستره فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و با شدت کمتر در شرق و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود بنابراین در مناطق سرد و مرتفع بارش به شکل برف و در نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان شدت بارش در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، نیمه شمالی فارس و جنوب و غرب اصفهان است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که روز پنج شنبه (۳ بهمن) فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق کشور خواهد بود، گفت: این سامانه بارشی به‌تدریج از اواخر وقت جمعه (۴ بهمن) از جنوب شرق از کشور خارج می شود و طی روز جمعه مجددا سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

ضیاییان افزود: از امروز(۳۰ دی) تا اواخر هفته جاری با نفوذ هوای سرد در نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: امروز (۳۰ دی) دریای خزر مواج است و خلیج فارس از امروز تا چهارشنبه مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (اول بهمن) نیمه ابری و در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۳ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲ بهمن) نیز نیمه ابری تا ابری همراه مه رقیق و در اواخر وقت بارش برف و باران با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.