روسیا الیوم گزارش داد، محمد قنونو، سخنگوی این نیروها امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز چندین مورد نقض آتش‌بس از سوی نیروهای وابسته به حفتر در محور الخلاطات را رصد کردیم. آنها در اقدامی مذبوحانه برای نفوذ به سمت نیروهای ما آتش گشودند اما نیروهای ما خودروی زرهی آنها را منهدم کردند.

قنونو افزود: بار دیگر می‌گوییم گرچه نیروهای ما آتش‌بس را پذیرفته‌اند اما به کسانی که فریب می‌دهند و پیمان‌ها را می‌شکنند، اعتماد نکرده و هرگز اعتماد نخواهند کرد. آنها به دستورات فرماندهی عملیات پایبند بوده و از پایگاه‌های خود حفاظت کرده و به اقدامات دشمن پاسخ خواهند داد.

همچنین نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه دیگری اعلام کردند، با توپخانه سنگین خودروهای زرهی نیروهای حفتر در محور صلاح‌الدین در نزدیکی طرابلس را که قصد داشتند به نقاط استقرار آنها نزدیک شوند، هدف قرار دادند.

به گفته شاهدان عینی از صبح امروز صدای شلیک خمپاره و سلاح‌های نیمه سنگین شنیده شده و دود گسترده‌ای در مسیر فرودگاه جنوب طرابلس مشاهده شد.

نیروهای حفتر و دولت وفاق ملی لیبی از بامداد ۱۲ ژانویه (یکشنبه ۲۲ دی) به درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او به آتش‌بس متعهد شده‌اند.

در حالی تنش‌ها و درگیری‌ها میان دو طرف افزایش یافته‌اند که برلین، پایتخت آلمان میزبان کنفرانسی برای حل بحران این کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.