به گزارش خبرگزاری «آفریقا گیت» هیئت مدیره شرکت هواپیمایی آفریقا با صدور اطلاعیه دخالت های غیرقانونی در بخش حمل و نقل هوایی و اجبار این خط هوایی در مسیر اهداف غیرقانونی و انتقال تروریست به لیبی را محکوم کرد.

این شرکت هواپیمایی همچنین از «غسان سلامه» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی خواست تا از طریق رایزنی با سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی، مانع از استفاده غیرقانونی از خطوط هواپیمایی شود.

فرستاده سازمان ملل در امور لیبی روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که ترکیه مجموعه ای از تروریست های خارجی را از شمال سوریه به لیبی منتقل کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز به نقل از منابع مطبوعاتی گزارش داد که ترکیه بیش از یکهزار و ۷۰۰ تروریست را روز گذشته (شنبه) را به لیبی اعزام کرده است.

سانا افزود: تجهیز شمار دیگری از تروریست ها در شهر «عفرین» سوریه و دیگر مناطق تحت اشغال نیروهای ترکیه، برای انتقال به لیبی ادامه دارد و دولت ترکیه تاکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ تروریست را به لیبی منتقل کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه اخیرا اعلام کرد که کشورش برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی و مقابله با نیروهای موسوم به ارتش ملی تحت رهبری ژنرال «خلیفه حفتر» به این کشور نیروی نظامی اعزام می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.