به گزارش رویترز، طبق بیانیه پنتاگون، محدودیت‌های جدید در مورد دسترسی کارآموزان نظامی بین المللی به اسلحه در پایگاه‌های ایالات متحده و اقدامات دیگر اعمال شده است.  

گری رید یک مقام ارشد اطلاعاتی پنتاگون در این باره گفت: با تصمیمات اخیر سیاست جدید و رویه‌های امنیتی اعمال خواهد شد و بازگشت به محل کار به معنای بازگشت به مشاغل سابق نیست.  

به گفته وی، تمام ادارات نظامی می‌توانند با اجرای اقدامات و محدودیت‌های جدید، آموزش را به طور کامل از سر بگیرند.  

براساس بیانیه پنتاگون، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا قرار است هفته آینده از پایگاه نظامی پنساکولا در ایالت فلوریدا جایی که تیراندازی ماه گذشته در آن صورت گرفت، بازدید خواهد داشت.  

در تیراندازی روز ششم دسامبر (۱۵ آذر) سال ۲۰۱۹، "محمد سعید شمرانی" که از طرف نیروی هوایی عربستان سعودی برای شرکت در یک دوره آموزشی به پایگاه پنساکولا در ایالت فلوریدا اعزام شده بود، سه نظامی آمریکایی را به ضرب گلوله کشت و هشت نفر از جمله دو افسر پلیس را زخمی کرد. او خود با شلیک ماموران پلیس کشته شد.  

فرماندار فلوریدا گفت: این فرد برای آموزش به خاک آمریکا آمده و سپس دست به این اقدام زده است. کارشناسان باید انگیزه این اقدام را دریابند. دفتر تحقیقات فدرال با همکاری وزارت دفاع در این باره تحقیق خواهند کرد.  

دولت آمریکا نیز در پاسخ به این حمله تروریستی اعلام کرد که ۲۱ نظامی سعودی تحت آموزش در پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در این کشور را اخراج می‌کند.  

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز در این باره گزارش داد، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور به سازمان امنیت عربستان دستور داد تا با سازمان‌های امنیتی آمریکا در راستای رسیدن به تمام اطلاعاتی که به مشخص شدن ابهامات تیراندازی جوان سعودی در پایگاه نظامی فلوریدای آمریکا کمک می‌کند، همکاری کند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.