رویترز گزارش داد، پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که دوره های آموزش نظامی به نیروهای مسلح عربستان را تا اطلاع بعدی متوقف می کند.

این تصمیم پنتاگون پس از آن اعلام شد که یک ستوان نیروی هوایی عربستان هفته گذشته در یک پایگاه دریایی در ایالت فلوریدا اقدام به تیراندازی کرد که در این حادثه، سه آمریکائی کشته شدند.

این تصمیم پنتاگون تأثیراتی گسترده بر نیروهای مسلح سعودی از جمله ۳۰۰ دانشجوی هوانوردی ارتش عربستان در آمریکا خواهد داشت.

گفتنی است که پنتاگون با تأیید گزارش رویترز در مورد توقف آموزش نظامی دانشجویان هوانوردی، اعلام  کرد که این تصمیم پرسنل پیاده نظام و همچنین سایر دوره های آموزشی برای پرسنل نظامی را دربر می گیرد.

به گزارش مهر، پلیس فدرال آمریکا تأیید کرده است که تیراندازی مرگبار روز جمعه در پایگاه نظامی «پنساکولا» در ایالت فلوریدا را یک «اقدام تروریستی» فرض می کند.

لازم به ذکر است که اف بی آی روز شنبه هویت فرد ضارب را مشخص کرد: «محمد الشمرانی» ۲۱ ساله دانشجوی دانشکده نظامی عربستان که در پایگاه هوایی دریایی پنساکولا تحت آموزش نظامی قرار داشت.

الشمرانی روز جمعه با یک اسلحه کمری همکلاسیهای خود را هدف گلوله قرار داد که در این تیراندازی مرگبار سه تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. رویاس روز یکشنبه اعلام کرد که الشمرانی به شیوه قانونی این اسلحه را تهیه کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.