دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه‌شب در پیامی توئیتری از تماس تلفنی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان درباره حادثه تیراندازی در پایگاه هوایی ایالت فلوریدا خبر داد.

ترامپ نوشت: سلمان پادشاه عربستان لحظاتی پیش تماس گرفت تا تسلیت صمیمانه و همدردی خود را با خانواده‌ها و دوستان جنگجویانی که در حمله [پایگاه هوایی] پنساکولا در فلوریدا کشته و زخمی شدند، ابراز کند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: ملک [سلمان] گفته که مردم [عربستان] سعودی به شدت از اقدام وحشیانه عامل تیراندازی خشمگین هستند و این فرد به هیچ شکل و نحوی نماینده احساسات مردم عربستان که دوستدار مردم آمریکا هستند، نیست.

این پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا روز جمعه شاهد چندین تیراندازی بود و منابع رسانه‌ای از کشته شدن چهار نفر از جمله عامل این تیراندازی خبر دادند.

یک مقام آمریکایی گفت که عامل تیراندازی یک دانشجوی علوم هوایی اهل عربستان سعودی بوده و احتمال تروریستی بودن این حادثه در حال بررسی است.

پیشتر دفتر فرمانداری شهرستان اسکامیا با تایید این تیراندازی گفته بود: در این تیراندازی پنج غیرنظامی و دو مامور پاسگاه محلی زخمی شده اند.  

تیراندازی در یک ساختمان آموزشی ۲ طبقه روی داد.

این دومین تیراندازی در پایگاه‌های نظامی آمریکا در این هفته بوده است. دو روز پیش نیز رسانه‌های آمریکا اعلام کردند تیراندازی در پایگاه هوایی و دریایی «پرل هاربور» در جزایر هاوایی، سه کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.