شبکه سی ان ان شنبه شب با استناد به نوار صوتی که از سخنرانی ترامپ بدست آورده است، افزود، ترامپ در کلوپ مارلاگو در پالم بیچ فلوریدا گزارشی از لحظات ترور سردار سلیمانی را برای جمهوریخواهان ارائه کرد و مدعی شده که در کاخ سفید تمام جزئیات این ترور را مشاهده می‌کرد.

به گزارش سی ان ان، ترامپ گفت که مقامات امنیتی و ارتش آمریکا کل عملیات ۲ دقیقه و یازده ثانیه ای ترور سردار سلیمانی را برای وی شرح می‌دادند.

سی ان ان افزود، این جزئیاتی بود که ترامپ درباره حمله هواپیماهای بدون سرنشین و ترور سردار سلیمانی ارائه کرده است.

پیش از این کاخ سفید از ارائه جزئیات عملیات شهادت سردار سلیمانی به نمایندگان کنگرخ خودداری کرده بود.

براساس گزارش سی ان ان، کاخ سفید به طور ناگهانی سه جلسه طبقه‌بندی شده برای ارائه گزارش به کنگره در مورد ترور سردار سلیمانی و بحران جاری با ایران را لغو کرده است. 

نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان به سی ان ان گفتند که وزارت امورخارجه آمریکا دو جلسه توجیهی را که برای روز چهارشنبه گذشته تعیین کرده بود را به طور ناگهانی لغو کرد.  

به دنبال ترور شهید سردار سلیمانی، سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی  با ۱۳ فروند موشک بالستیک پایگاه نظامیان آمریکا در عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق و پایگاه الحریر در اربیل در شمال این کشور را مورد هدف قرار داد و موجب زخمی شدن دهها آمریکایی شد.

دولت امریکا تلاش کرد تلفات نیروهای اشغالگر خود بر اثر عملیات ایران را مخفی کند اما پنتاگون دیروز (جمعه) بعد از یک هفته انکار بالاخره اعتراف کرد که ۱۱ نیروی نظامی آمریکا پس از حمله موشکی ایران دچار آسیب مغزی شده و برای درمان به کویت منتقل شده‌اند؛ این در حالی است که گزارش رسانه‌های مختلف حاکی از خسارت‌ها بیشتری نیز هست.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه جاری در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.