به گزارش پایگاه خبری "بغداد الیوم" الکنانی افزود: این سفر برای ممانعت از حملات تلافی جویانه احتمالی نیروهای عراقی به به پایگاه‌های آمریکایی صورت گرفته است.

در پی ترور سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و هشت تن از همرزمان آنان و حمله به نیروهای الحشد الشعبی در منطقه القائم، نیروهای عراقی اعلام کردند که به این حملات پاسخ خواهند داد.

ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری، رییس سازمان بدر و جانشین فرمانده سازمان الحشد الشعبی دارای ۴۶ صندلی از مجموع ۳۲۹ کرسی پارلمان عراق است.

الکنانی اظهار کرد: وزیر قطری حامل پیام مستقیم دولت آمریکا بود تا تضمین داده شود که هیچ یک از پایگاه‌های نظامی در عراق که میزبان حدود پنج هزار سرباز آمریکایی هستند و دولت دونالد ترامپ نسبت به حمله به آنها احساس خطر کرده، هدف قرار نگیرند.

پیش از حمله تروریستی آمریکا به کاروان حامل سپهبد شهید سلیمانی و المهندس در نزدیکی فرودگاه بغداد، جنگنده های نظامی آمریکا هشتم دی ماه مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند که در جریان آن شماری از نیروهای مقاومت شهید و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

الکنانی اضافه کرد: از دیگر محورهای سفر بن عبدالرحمن به بغداد و اربیل تلاش برای کاهش تنش در منطقه بوده است.

وزیر امور خارجه قطر روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه وارد عراق شد و با «برهم صالح» رییس جمهوری، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور و «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق و پیش از آن با "محمد علی الحکیم" دیدار و گفت وگو کرد.بن عبدالرحمن پس از آن راهی اربیل مرکز دولت محلی کردستان عراق شد و با مقام‌های کرد عراقی دیدار و گفت وگو کرده بود.

این نماینده مجلس عراق با اشاره به این که خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق برگشت ناپذیر است، افزود: عراقی‌ها خود توانایی حفاظت از امنیت و ثبات کشورشان را دارند.

در پی شهادت سردار سلیمانی و المهندس که با دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت، پارلمان عراق ۱۵ دی ماه به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد، اقدامی که خشم مقام‌های آمریکایی را برانگیخت.

الکنانی گفت: تلاش برخی شخصیت‌های عراقی مبنی بر اهمیت حضور نظامیان آمریکایی، تلاش آنان در جهت گمراه کردن افکار عمومی عراق است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.