«محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق خبر داد که همتای قطری او به زودی برای انجام گفت‌وگوهایی با رهبران عراق درباره بحران کنونی این کشور به بغداد سفر می‌کند.

 

 

الحکیم در توئیتر گفت: «"محمد بن عبدالرحمن"معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای گفت‌و‌گوهای سیاسی با رهبران عراق و رایزنی به منظور کاستن از شدت تنش‌ها در منطقه ما و همکاری برای ایجاد بهترن ین راه‌های تضمین‌کننده ایجاد آرامش در اوضاع کنونی به بغداد سفر می‌کند.»

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در ۱۴ دی ماه  در سفری به تهران با وزیر خارجه، رئیس جمهور و  رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

امیر قطر هم دیروز 22 دی ماه در راس هیئتی به تهران سفر کرد و با رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و هیأت همراه تأکید کردند: شرایط کنونی منطقه بیش از پیش نیازمند تقویت ارتباطات کشورهای منطقه و تأثیر نپذیرفتن از القائات بیگانگان است.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده و آقای رئیس جمهور هم صراحتاً گفته است، ایران آماده همکاری های نزدیکتر با کشورهای منطقه است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای شرایط کنونی منطقه را نامناسب دانستند و افزودند: علت این وضعیت فسادانگیزی امریکا و رفقای او است و تنها راه مقابله با آن هم تکیه بر همکاریهای درون منطقه ای است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.