اسماعیل یزدانی افزود: این نوجوان به دلیل نصب تجهیزات گرمایشی و دودکش غیراستاندارد در حمام دچار مسمومیت شده بود، که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس و انجام  اقدامات ایمنی عملیات احیا قلبی و ریوی این نوجوان انجام شد.

وی اظهار داشت: این نوجوان به علت مرگ مغزی روز جمعه در بیمارستان فوت کرد.

یزدانی، با اشاره به بالا بودن آمار مسمومیت با گازمنوکسید کربن در این شهرستان در یک ماه گذشته از اجرای طرح بازرسی رایگان دودکش ساختمان و تست گازمنوکسیدکربن در این شهرستان توسط کارشناسان آتش‌نشانی خبر داد.

وی گفت: در این مدت بیش از ۱۰ نفر در این شهرستان به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد و مسدود بودن دودکش‌های خروجی دچار مسمومیت شدند.

استفاده از آبگرمکن‌های دیواری با لوله‌های آکاردئونی در منازل مسکونی با متراژ پایین، دلیل دیگر وقوع حوادث گازگرفتگی است، که نصب آبگرمکن در محیط منزل و در نزدیکی حمام، باعث افزایش خطر گازگرفتکی می‌شود.

یزدانی، اطمینان از وصل شلینگ انتقال گاز و نصب صحیح دودکش‌ها در بالای ساختمان را از دیگر راه‌های پیشگیری از گازگرفتگی دانست و گفت: باید از دودکش‌های H شکل به عنوان بهترین نوع دودکش‌ها استفاده کرد و این دودکش‌ها باید ۹۰ سانتیمتر بالاتر از پشت بام و در محیطی باز نصب شوند.

به منظور افزایش ایمنی و کاهش حوادث گازگرفتکی، کارشناسان آتش‌نشانی بروجن به صورت رایگان و با حضور در منازل مسکونی نسبت به سنجش گازهای استاندارد و ارائه آموزش‌های ایمنی و امدادی اقدام می‌کنند.

تا آبان‌ماه سالجاری ۴۸ نفر بر اثر استشاق گاز در استان دچار مسمومیت شدند که ۳ مورد از این مسمومیت‌ها پس از اقدامات درمانی در محل درمان و ۴۲ مورد نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند و ۳ نفر از این تعداد فوت کردند.

شهرستان بروجن در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.