گروه رسانه‌ای فونکه با استناد به نامه‌ای که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به پارلمان اروپا ارسال کرده است، اعلام کرد که کمک‌های مالی این اتحادیه به ترکیه برای سال ۲۰۲۰ به شدت کاهش می‌یابد.

طبق این گزارش، بورل در نامه خود به پارلمان اروپا اطلاع داده است که کاهش کمک‌های مالی به آنکارا به دلیل "حفاری غیرمجاز" برای استخراج گاز در دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل قبرس و همچنین ورود ارتش ترکیه به شمال سوریه در اکتبر گذشته صورت می‌گیرد.

گروه رسانه‌ای فونکه در ادامه گزارش داد که طبق نامه بورل به پارلمان اروپا، کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ترکیه برای سال ۲۰۲۰ تا حدود ۷۵ درصد کاهش می‌یابد. اما این کاهش کمک‌ها شامل کمک‌های اتحادیه اروپا به ترکیه در چارچوب توافقنامه پناهندگان نمی‌شود.

این گروه رسانه‌ای در ادامه به نقل از کمیسیون این اتحادیه اعلام کرد که ترکیه در سال جاری میلادی تنها ۱۶۸ میلیون یورو از کمک‌های اروپا به منظور آماده سازی خود برای عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت می‌کند و ۱۵۰ میلیون یورو از کمک‌های امسال به ترکیه به برنامه‌های توسعه دموکراسی و حاکمیت قانون و ۱۸ میلیون یورو نیز به برنامه توسعه مناطق روستایی اختصاص داده می‌شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.