محسن رضایی عصر امروز( جمعه) در گفتگویی که از شبکه سوم سیما پخش شد با عرض تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه الزهرا (س)، گفت: حقیقتا اجتماع باشکوهی بود. مدتی طول کشید تا به محل برگزاری نمازجمعه برسیم. آنچه مشاهده شد این بود که روحیه ها بسیار زنده بود و یک راهپیمایی با شکوهی به سوی مصلی شکل گرفته بود. مردم ایران زندگی خودشان را با حاج قاسم پیوند دادند و دلشان نمی خواهد از این عشق و علاقه ای که به این سردار بزرگ پیدا کرده اند، جدا شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع یوم الله تشییع حاج قاسم سلیمانی و یوم الله انتقام سخت،افزود: تعبیر خیلی زیبایی را رهبر انقلاب به کار بردند. هیچ لحظه ای نیست که از اراده خدای متعال خارج باشد. همه حوادث با اراده ی خداست. اما برخی از روزها تمام قدرت های زمینی مقهور قدرت خداوند متعال می شود.

رضایی با بیان اینکه در روز ۲۲ بهمن ۵۷رژیم شاه که کسی فکر نمی کرد ساقط شود، سرنگون شد،خاطرنشان کرد: در سوم خرداد۶۱ خرمشهر را به تعبیر امام(ره) خدا آزاد کرد. بزرگترین بدرقه و تشییع پیکر جهان برای حاج قاسم سلیمانی از اراده انسان‌ها خارج و معجزه گونه بود. وقتی معجزه ای صورت می گیرد، یوم الله رخ می دهد یا اینکه ایران در میان بهت و شگفتی دنیا اعلام کرد که من آمریکا را می زنم و حیثیت و ابهت آمریکا موشک باران شد.

وی با بیان اینکه عده ای تا سه چهار روز بعد قدرت تحلیل نداشتند،تاکید کرد: آقای ترامپ بعد از ۲۰ ساعت آمد و سخنرانی کرد. یک موشک ما را هم نتوانستند بزنند و همه به اهداف برخورد کرد. این دست پرقدرت خدای متعال بود که در این یوم الله نشان داده شد.

رضایی تصریح کرد: آمریکا با ترور «حاج قاسم» وارد فاز نظامی شد و ما هم رسماً قدرت او را با موشک به تمسخر گرفتیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد مواضع راهبردی مقام معظم رهبری برای کشورهای منطقه، افزود: ما وارد سومین جبهه حق و باطل در چهل و چندسال اخیر شدیم. در اولین جبهه حق و باطل، نظام شاهنشاهی را سرنگون کردیم. دومین بار در دفاع مقدس، ارتش بعثی عراق که با حمایت کشورهای عربی و حمایت های بی دریغ اروپا و آمریکا به ایران حمله کرد و هشت سال این جبهه برقرار بود شکست سختی خوردند و الان بیش از یکسال است که سومین جبهه حق و باطل رخ داده است.

رضایی با بیان اینکه امروز آمریکا که نمی تواند از جنگ های نیابتی استفاده کند خودش به صحنه آمده است،گفت: تا دیروز عربستان و اسرائیل جنگ های نیابتی را پی می گرفتند و ما در جبهه مقاومت در پی شکست این استکبار بودیم اما نایبین نتوانستند و آمریکا مستقیم وارد شد.

وی با بیان اینکه یکسال ما صبر و حوصله به خرج دادیم،گفت: آنها از برجام خارج شدند و از اردیبهشت سال گذشته شدیدترین تحریم ها را علیه ما اجرایی کرد و اخیرا وارد فاز نظامی شد و رسما عزیز ما را ترور کردند و ما هم رسما وارد مقابله به مثل شدیم و بزرگترین پایگاه آنها را زدیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این رویارویی با آمریکا اهمیت دارد چون در این جبهه سوم حق وباطل باید آمریکا را از منطقه خارج کنیم.

رضایی با بیان اینکه نبرد ما بیشتر در بیرون از مرزهای ایران است و با جبهه ملت ها که همان جبهه مقاومت است کار را پیش می بریم،اظهار داشت: آغوش جمهوری اسلامی برای اینکه دولت ها به ما بپوندند و امینت خلیج فارس و منطقه را خودمان تامین کنیم باز است. آمریکایی ها نفت منطقه را ارزان می برند و سلاح های از رده خارج شده خودشان را به انها می فروشند.

وی اضافه کرد: ما اگر آمریکا را از منطقه بیرون کنیم خلا آمریکا را با کمک یکدیگر پر خواهیم کرد و آن روزی که ملت ایران با کمک دولت ها و ملت های دیگر آمریکا را اخراج کنیم، پیروزی دیگری رقم خواهد خورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص فلسفه تشکیل نیروی قدس سپاه، گفت: نیروی قدس یک اندیشه و تفکر است. تفکر آزادی و استقلال است و به دنبال آزادی منطقه از آمریکا و اسرائیل است.

رضایی با یادآوری اینکه آن زمان که من فرمانده سپاه بودم، نیروی قدس را  به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم،خاطرنشان کرد: ایشان گفتند من موافقم اما آقای هاشمی می گویند که ممکن است تبعاتی داشته باشد. گفتم اگر بخواهیم امنیت را در منطقه پیگیری کنیم مسلما کارهای ما افشا خواهد شد و این اسم گذاری برای همین است که کسی گمان نکند ما پنهانکاری می کنیم.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب این تدبیر را به خرج دادند و تشکیل نیروی قدس را تصویب کردند و با این فرمان مکتب آزادی و استقلال کشورها از استکبار جهانی را تجویز کردند؛ مکتب قدس یعنی برادری، صلح، آزادی و استقلال. تا کنون هم همین طور بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از زمانی که ملت بزرگوار ما این انقلاب را آغاز کرده و تا امروز که با شور و هیجان در صحنه بوده است ملت دارد تاریخ معاصر را می نویسد. ما با انقلابمان نسخه کلیه انقلاب های قدیم را کنار زده ایم . نه انقلاب چگوارایی و نه انقلاب های دیگر و نه نهضت‌های لیبرالی! بیداری اسلامی، حماس، جهاد اسلامی، حزب الله و جبهه مقاومت از دل انقلاب ما بیرون آمدند و تاریخ انقلابات نوینی را رقم زدند.

رضایی با اشاره به اینکه جنگ ایران و عراق هم مبدا جدیدی را در نبردها رقم زد،اظهار داشت: در سوی دیگر اما جنگ بی نتیجه آمریکا در عراق و افغانستان نشان داد که تاریخ جنگ های تمام عیار به پایان رسیده است و امیدوارم ملت بزرگوار ایران مسیر تغییر تاریخ بشر را که با خون خودش وبا اقتدار خود نوشته، به پیش ببرد و حتما به پیش خواهد برد. ما با شهادت و اقتدار داریم تاریخ می نویسیم. مظلومانه شهید می دهیم و با صلابت خود تحول ایجاد می کنیم.

وی همچنین پیرامون مواضع دلقکانه ترامپ و پیروی اروپایی ها از او، تصریح کرد: ملت ما وقایع این دوساله را کاملا می دانند. تعهدات زیادی در برجام به ما داده شد. آمریکا بیرون رفت و اروپایی ها حرف زدند و عمل نکردند. اینتکس را ساختند که بیشتر به یک جوک شبیه بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سه کشور اروپایی منفعل بودند که چه کنند،افزود: آمریکایی ها در مقابله با ایران کم آوردند و دست به دامان این سه کشور شده تا بلکه بتوانند پرونده ما را به شورای امنیت ببرند.

رضایی اضافه کرد: اگر خیال محاصره اقتصادی را هم داشته باشند همین الان هم سخت ترین تحریم ها را انجام داده اند. در حمله نظامی هم دست ما پر است و دنبال بهانه هستیم تا قدرت خودمان را به جهانیان نشان بدهیم و اگر اقداماتی دیگر بکنند و تنگه هرمز بسته شود، گلوی انها فشرده می شود.

وی با تاکید براینکه اما ما معتقدیم تهدیدهای آنها توخالی است،گفت: اصل مساله کم آوردن آمریکایی ها در مقابل ایران است و این سه کشور تا جایی جلو می روند اما در نهایت آمریکا را تنها می گذارند و ترامپ را وسط زمین و آسمان رها خواهند کرد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) در مورد تهدیدهای آمریکا نیز، گفت:آقای ترامپ ملت ایران را نمی شناسد ولی ملت ما آمریکایی ها را خوب می شناسند. مقداری تقصیر انگلیس مکار است که آمریکایی ها را جلو می فرستند.

رضایی افزود: اینها آمدند از طریق فضای مجازی از اعتراضات مردم بهره برداری کنند. در سال ۹۶ مالباختگان و در آبان ماه مردم به خاطر بنزین اعتراضاتی داشتند. دولت باید مردم را از خودشان بدانند و مردم را صاحب حق بدانند.

وی با بیان اینکه اگر در موضوع بنزین اطلاع رسانی می شد، اعتراضات شکل نمی گرفت،گفت: در موضوع هواپیما هم برخی دانشگاهی ها حرف داشتند. که با همدلی و بصیرت خیلی زود حادثه جمع شد. چون مردم فهمیدند که آمریکا می خواهد سو استفاده کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: به محض اینکه چهره آمریکا در حوادث آشکار می شود، معترضین کنار می روند چون شناخت مردم ما از خباثت های آمریکا قوی است. می خواهند از مردم علیه مردم استفاده کنند. آنهایی که عکس حاج قاسم را پاره می کنندجز مردم نیستند که در برابر مردم قرار گیرند. این سناریو شکست می خورد چون مردم ما علیه خودشان وارد درگیری نخواهند شد.

رضایی در خصوص تاکید رهبر انقلاب بر قدرتمند شدن اقتصاد ایران هم، گفت: من ۲۲ سال است که در مجمع مشاور رهبری هستم. این دغدغه رهبری را تبدیل به سیاست کرده ایم و از قوای سه گانه خواسته شده که برنامه ریزی بر اساس سیاست های اقتصادی شکل بگیرد و در ابعاد مختلف زیر نظر رهبر معظم انقلاب سیاستگذاری کرده ایم وبه قوای سه گانه ابلاغ شده است.

وی گفت: اما تلاش لازم در زمینه اقتصاد رخ نداده است. اندیشه وابستگی و لیبرالی تردید ایجاد می کند و تردیدها کارها را متوقف می کند. ۷۰-۸۰ سال است که لیبرالها کشور را معطل کرده اند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ما در دفاع و امنیت تردید نداریم و هر روز هم یک فناوری جدید در دفاع به دست می آوریم،اظهار داشت: اما در اقتصاد و کشاورزی و صنعت همچنان با اندیشه های مردد و سنتی پیش می رویم.

رضایی با تاکید براینکه بزرگترین افتخار اندیشه وابسته، همین برجام بود که معامله ای صورت گرفت اما آمریکا واروپا به تعهدات خود عمل نکردند،گفت: طرفداران این اندیشه باید به مردم ایران بگویند که اشتباه کردیم و با صداقت با مردم گفتگو کنند. همانطور که سپاه اشتباه خود را به مردم گفت.

وی با اشاره به اینکه باید جبهه کفار و دشمنان مشخص شود و آنگاه حرف اصلی را در اقتصاد بزنیم،گفت: روزی که با کشورهای منطقه بازار مشترکی شکل بدهیم و با اروپا و ژاپن و چین رقابت کنیم و آن روز که دیر هم نیست در اقتصاد هم با افتخار سرمان را مانند دفاع مقدس بالا خواهیم گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.