محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه امروز جمعه ۱۳ دی در گفت‌وگوی ویژه خبری که با موضوع بررسی ابعاد ترور سپهبد قاسم سلیمانی روی آنتن رفت، درباره اینکه که رئیس‌جمهور آمریکا می گفت قصد جنگ ندراد ولی دست به ترور سردار سلیمانی زد گفت: ترامپ الان هم می گوید قصد جنگ نداریم، البته عرضه جنگ هم ندارد، تاریخ هم ثابت کرده ترامپ از ابتدا مرد جنگ نبوده است.

اهم اظهارات وی را به نقل از فارس بخوانید؛

* سردار قاسم سلیمانی شب گذشته از سوریه وارد بغداد شد و بعد از سوار شدن بر خودرو توسط پهپادهای آمریکایی به شهادت رسید و این احتمال وجود دارد که اسرائیل از سوریه اطلاعات پرواز سردار سلیمانی را گرفته و به آمریکا داده باشد به همین دلیل این توطئه یک توطئه آمریکایی ـ اسرائیلی است.

*{با اشاره به انگیزه ترامپ برای ترور سردار سلیمانی}: در این رابطه تحلیل های متفاوتی وجود دارد، یکی اینکه آمریکا در چند ماه گذشته تحقیر شده بود یک تحلیل همین که ترامپ برای انتخابات نیاز داشت قهرمان‌سازی کند و یکی هم اینکه ترامپ احساس می کرد آبروریزی بزرگی برایش در کنگره رخ داده و یک تحلیل هم این است که عربستان برای این اقدام به ترامپ فشار آوردند.

*واقعیت این است که همه این دلایل بوده ولی آمریکا دست به یک انتحار سیاسی و نظامی زده است و ریسک بزرگی کرده است. ما فکر می کنیم ترامپ در یک شرایط عادی دست به این اقدام نزده است.

*سردار سلیمانی فرزند ایران بود. فکر می‌کنیم ترامپ امروز متوجه شده چه کاری کرده است. با شهادت سردار سلیمانی یک قیام بزرگ در ایران و عراق رخ داد.

*جبهه مقاومت هم اکنون آماده است و هر لحظه ممکن است دست به اقدامی بزند آمریکا با این اقدام خودش را در باتلاق گرفتار کرد.

*ما حق دفاع از خودمان را داریم و تجربه نشان داده هر ملتی کوتاه می آید و تسلیم می شود سرنوشت تلخی خواهد داشت به همین دلایل حتما انتقام می گیریم. به مردم قول می دهیم انتقام ما بسیار سخت خواهد بود و کاری می کنیم دیگر کشوری دست به چنین اقدام هایی نزند.

*فکر می‌کنیم ترامپ امروز متوجه شده چه کاری کرده است. با شهادت سردار سلیمانی یک قیام بزرگ در ایران و عراق رخ داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.