یحیی کمالی پور با اشاره به بخش های مختلف بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه امروز گفت: مذاکره با آمریکا قطعا امری منتفی است چرا که مقام معظم رهبری در همه ابعاد آن را رد کردند و عملا دیگر موضوعی به عنوان مذاکره با آمریکا مورد نظر مسئولین ما نیست، البته آقا مذاکره را به نحو کامل رد نکردند اگر چه آمریکا را از این موضوع مستثنا دانستند.

وی افزود: ایشان در کنار این موضوع کشورهای اروپایی را هم در این حوزه غیر قابل اعتماد دانستند و فرمودند اینها دست‌پرورده و پیرو اوامر آمریکا هستند و مذاکرات ما بیشتر باید معطوف به کشورهای همسایه، غرب آسیا و کشور های مشترک المنافع باشد تا کشورهای غربی و آمریکا، در واقع مقام معظم رهبری در این حوزه مسیری را مشخص کردند که اگر کشور ما قصد دارد مذاکره ای داشته باشد این مذاکره با کشورهای متخاصم نباشد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: در کنار تمام این موضوع‌ها توجه به منابع و دستاوردهای داخلی امری بسیار مهم است که باید مورد نظر قرار گیرد. کشور ما یک کشور غنی است که اگر از تمام منابع داخلی و سرمایه‌های کشور با کمک همه مردم استفاده شود، ایران می تواند در مقابل هجمه ها، تحریم‌ها و تحرکات دشمن به خوبی ایستادگی کند، این موضوع نیز بیان اصول و نشان دادن راهی روشن برای تداوم مبارزه و مقاومت است.

کمالی پور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حادثه هواپیمای ۷۳۷ بوینینگ و لزوم پیگیری این موضوع از سوی مسئولین هم اظهار کرد: در موضوع حادثه هواپیما باید توجه کنیم ابعادی دارد که نیازمند رسیدگی های کارشناسی حقوقی و قانونی است، آنچه مردم در این حوزه به آن نیاز دارند بیان واقعیت‌ها است، مردم‌ می خواهند نسبت به آنچه رخ داده آگاه شوند.

وی در پایان در خصوص انتخابات پیش روی مجلس عنوان کرد: فکر می کنم با این روندی که اکنون وجود دارد مقداری حضور مردم پررنگ نباشد، باید توجه کنیم هیچ شخصی کامل نبوده و شاید نواقصی هم وجود داشته باشد اما اگر واقعا به دنبال حضور مردم در انتخابات هستیم باید با دید بهتری و با نگاه مثبت تری به موضوع نگاه شود تا موجب حضور هرچه بیشتر مردم بر پای صندوق های رای شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.