بنجامین فرنز (Benjamin Ferencz) در نامه‌ای به روزنامه نیویورک‌تایمز، فرمان رئیس جمهوری آمریکا برای «از میان برداشتن» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در کشور عراق را عملی غیراخلاقی دانست که ناقض قوانین داخلی آمریکا و همچنین قوانین بین‌المللی است.

فرنز ۹۹ ساله که دادستان دادگاه های بررسی جنایات جنگی مقام های آلمان نازی پس از خاتمه جنگ جهانی دوم بود، ترور سردار سلیمانی را "قتل" یک فرمانده ارشد نظامی کشوری خواند که آمریکا با آن در جنگ نیست.

این دانش‌آموخته هاروارد نوشت: "مردم باید از حقیقت ماجرا مطلع شوند. منشور سازمان ملل، دادگاه جنایی بین المللی و دیوان دادگستری بین المللی جملگی نادیده انگاشته شده اند. "

این حقوقدان آمریکایی هشدار داد مادامی که فکر و ذهن افرادی که جنگ را به قانون ترجیح می دهند تغییر نکند، جوانان سراسر جهان در خطر مرگ قرار خواهند داشت.

سردار سپهبد سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.