حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه امروز مشهد گفت: در راهپیمایی خودجوش روز سه‌شنبه حضور پرشور شما برادران و خواهران انقلابی برای حمایت از رهبری و اقتدار نظام و همدردی با داغ‌دیدگان صورت گرفت که کمال تشکر را دارم. امروز هم که یک راهپیمایی سراسری اعلام شده که شرکت خواهید فرمود. امیدوارم خداوند بعد از گذشت ۴۰ سال از این انقلاب و رسیدن این انقلاب به نسل سوم و چهارم، در گام دوم با وضعیتی که به طور فوق‌العاده دارد پیش می‌آید و خداوند توفیق می‌دهد، در خدمت به انقلاب اسلامی موفق باشید.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: چهل سال دوم انقلاب با چهل سال اولش متفاوت شده، یعنی هر جریانی وقتی سرعت می‌گیرد کیفیتش با جریان قبل فرق می‌کند. انقلاب اسلامی ما انقلابی است که باید جهان را آماده کند تا حضرت ولی‌عصر(ع) تشریف بیاورند. برای اینکه این موقعیت زودتر فراهم شود این انقلاب باید در توسعه سرعت بگیرد و این طبیعی است که برخورد ها تقابل دشمن و حملات و تهاجم دشمن فوق‌العاده می‌شود. سرعت گرفتن انقلاب اقتضای برخی وضعیت‌ها  را دارد که امروز انقلاب با گذشته انقلاب فرق دارد.

خطیب نمازجمعه این هفته مشهد اظهار داشت: انقلاب وقتی سرعت گرفت طبیعتا مقابله دشمن در روابط اقتصادی  و بین‌المللی همه چیز دنیا و نه ما را به هم می‌زند. الان سیاست‌ها و دولت‌ها مانده‌اند چه کنند. تا امروز روی قدرت آمریکا حساب می‌کردند و امروز با اصابت  موشک‌های نقطه زن بعد از ۷۰ سال دچار خسارت شدند و بعد از ۷۰ سال به آمریکا حمله شد. تا حالا کشورها می‌خواستند که آمریکا در کشورشان پایگاه نظامی بزند و این پایگاه‌ها  همه خرجش تا ناهار و شام سربازان به عهده آن کشور بود چون فکر می‌کردند امنیت بهتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: خود آمریکا هم انگیزه داشت چون می‌‌خواست بر منطقه مسلط شود و آن‌ها هم می‌خواستند خرجش را بدهند تا با پایگاه نظامی آمریکا مطمئن شوند امنیت‌شان تامین شده است و با این کاری که ما کردیم همه دنیا به شک افتاد که پایگاه نظامی آمریکا دارای امنیت نیست بلکه امنیت آن کشورها را به خطر می‌اندازد. امیر قطر آمد و خدمت مسئولان و  رهبری رسید چون احساس کرد که پایگاه نظامی آمریکا در قطر برای قطر خطر است. عراقی‌ها کاملا جدی راه افتادند که آمریکایی‌هاباید از کشورشان بیرون بروند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی گفت: موشک نقطه زن یعنی اگر بخواهد برود یک کاخ یا پایگاه نظامی را بزند این کار را می‌کند. موشک دوربرد نقطه زن به دست ایران افتاده است و پایگاه آمریکایی ها هرجا بوده شده خطر. بینش جهان عوض شد و حتی اروپایی‌ها به شک افتادند که تا کی باید به دنبال آمریکا بیافتند. این چهل سال دوم یک چهل سال دیگر است و می‌رود بساط استکبار را از روی زمین جمع کند و تا چنین نشود آقا تشریف نمی‌آورند. لذا دشمنان دست به کار شده‌اند و آن‌ها هم سریع هستند چون دشمن تا حالا در موضع ابتکاری بود و می‌خواست سلطه خود را تتثبیت کند و الان از مساله فعل گذشته و در موضع انفعال و دفاعی افتاده است.

وی افزود: در این موضع دفاعی انواع کارها را می‌کنند. داخل  ما فتنه و توطئه می‌کنند و حرکت نظامی را هم نمی‌تواند انجام دهد و اگر بخواهند حرکت نظامی را انجام دهند هسته خود را در منطقه باید خاکستر شده ببینند. لذا دشمن در صدد این است اندیشه‌هایی به وجود بیاورد که بتواند مردم ما را در حرکت‌های انقلابی مردد کند. دشمن آن‌ اندیشه‌های فاسد را دارد ترویج می‌کند و در برخی مجامع به گوش می‌رسد و آن مساله دو قطبی امنیت و مقاومت است و می‌خواهد بگوید مقاومت شما این می‌شود که امنیت شما را از بین می‌برد و دارد این را تلقین می‌کند. آیا ما با مقاومت می‌توانیم امنیت داشته باشیم یا بدون مقاومت؟

خطیب نمازجمعه این هفته مشهد یادآور شد: یک گله گوسفند را در نظر بگیرد که چوپانش ضعیف است و گرگ حمله کرده است. یک جور گوسفند در برابر گرگ تمکین است و بخشی دیگر بزهای قوی شاخ‌دار هستند این‌ها شروع می‌کنند با گرگ به جنگیدن و با گرگ مبارزه می‌کنند. آیا آن گوسفندان سر به زیر امنیت دارند یا آن بزهای رزمنده امنیت دارند؟ دشمن، دشمن است و گرگ است. امام(ره) چهل سال پیش گفت رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ با میش است. او جز دریدن و پاره پاره کردن کار دیگری ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: دشمن می‌خواهد نسل ما را هم بدبخت کند تا منافع خودش بیشتر شود. حالا ما اگر سکوت کنیم امنیت داریم یا اگر مقاومت کنیم؟ در راه خدا قدرت پروردگار هم ما را کمک می‌کند تا دشمن براندازی شود. به عنوان یک آدم فکور باید چه کنیم؟ آیا مقاومت با امنیت ما منافات دارد یا تامین کننده آن است؟ مقاومت ما باید روز افزون شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی در بخشی از خطبه اول نمازجمعه این هفته مشهد گفت: تا وقتی مسائل اخلاقی و فرهنگی برای ما و خانواده ما به شکل «خواسته» جلوه نکند نمی‌توانیم عزیز خود را در این مسیر پرورش دهیم. این یک شگرد تربیتی اسلام است. یک ابزار تربیتی و پرورشی ما دعا است چون در دعا به شکل خواسته از خدا به ما تلقین می‌شود و ما هم به دنبال آن می‌رویم و این شگرد تربیتی اسلام است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.