به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، "یوری بارینکوف" رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه (که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد) تاکید کرد که گزارش‌های رسانه‌ای درباره انجام حملات هوایی روسیه به اهداف غیرنظامی در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه، صحت ندارد.

این مقام نظامی روس گفت: «برخی گزارشات از منابع اطلاعاتی غیرموثق درباره اینکه گویا هواپیماهای نیروهای هوا-فضای روسیه به اهداف غیرنظامی در منطقه کاهش تنش ادلب حمله کرده‌اند، با واقعیت مطابقت ندارد.»

وی تاکید کرد که نیروهای هوا-فضای روسیه از ابتدای برقراری رژیم آتش‌بس در استان ادلب، تاکنون هیچ نوع پرواز جنگی را انجام نداده‌اند و تنها به منظور نظارت بر اوضاع منطقه در مسیرهای تعیین شده گشت‌زنی می‌کنند.

روز پنج شنبه شبکه رادیویی «Sham FM» با انتشار گزارشی مدعی شد که در شب شانزدهم ژانویه (۲۶ دی ماه)، ارتش سوریه به دلیل نقض آتش‌بس توسط شبه نظامیان، عملیات نظامی در استان ادلب در شمال کشور را از سر گرفت. و نیروی هوایی روسیه نیز در پشتیبانی از نیروهای دولتی، حملاتی را به برخی مناطق غیرنظامی در منطقه انجام دادند.

در همین رابطه، پیش از این مورگان اورتاگوس" رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا نیز صبح امروز مدعی شد که به‌رغم تکذیب این مسئله از طرف وزارت دفاع روسیه، نیروهای روسی و دولت سوریه رژیم آتش بس در منطقه ادلب را نقض کرده‌اند.

وی بدون ارائه هیچ گونه دلیل و مدرکی برای حمایت از سخنان خود، گفت: «رژیم آتش بس در سوریه بار دیگر نقض شده است. ایالات متحده به شدت این خشونت‌ها را محکوم کرده و دوباره از" روسیه و بشار اسد [رئیس جمهوری سوریه] می خواهد تا این حملات وحشیانه خود را متوقف کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.