در این بیانیه در خصوص دیدار این دو مقام اروپایی و ایرانی آمده است: «آنها در یک گفت‌وگوی صریح، در خصوص جدیدترین تحولات برجام گفت‌وگو کردند».

این بیانیه ضمن تأکید بر علاقمندی بورل به حفظ برجام ادامه داد: «جوزب بورل» بر تداوم علاقه اتحادیه اروپا به حفظ برجام تأکید کرد که (این امر) بیش از هر زمانی به واسطه تنش‌های خطرناک منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) و خلیج (فارس) حائز اهمیت است».

اتحادیه اروپا همچنین بر تأکید ظریف و بورل به ادامه ارتباطات در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: «هر دو شریک در خصوص حفظ ارتباط نزدیک و ادامه تعامل در هفته‌های آتی توافق کردند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز در اولین دیدار خود از زمان انتصاب به عنوان رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در دهلی‌نو با محمدجواد ظریف دیدار و گفتگو کرد. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که ظریف در یک گفتگوی صریح و مستند و با برشمردن اشتباهات و بی عملی اروپایی‌ها در قبال تعهداتشان در برجام، اقدام اخیر سه کشور اروپایی و ادعاهای آنها را مردود خواند و خواستار تصحیح رفتار آنان در قبال ایران و برجام شد.

سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) اخیرا مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام را فعال کردند. این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و سخنگوی وزارت خارجه ایران آغاز فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام از سوی 3 کشور اروپایی را انفعالی و از موضع ضعف برشمرد و تصریح کرد: به بدعهدی و اقدامات غیرسازنده ۳ کشور اروپایی با جدیت و قاطعیت پاسخ می‌دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.