«جمعه آدم» سخنگوی رسمی نیروهای واکنش سریع سودان در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که مقامات این کشور تصمیم گرفته اند حضور نظامیان سودانی در یمن را به طور چشم گیری کاهش دهند.

وی با بیان اینکه قرار است تعداد این نیروها از  پنج هزار تن به ۶۵۷ نفر برسد، به زمان دقیق خروج نظامیان سودان از یمن اشاره نکرد.

«عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان آذرماه، از کاهش نظامیان این کشور در ائتلاف سعودی از ۱۵ هزار نفر به ۵ هزار تن خبر داده بود.

طبق این گزارش، حدود چهار تیپ از نیروهای سودانی، آذرماه ساحل غربی یمن را ترک کردند و  دو تیپ از  این نیروها در این منطقه باقی ماندند.

با آغاز عملیات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن در سال ۲۰۱۵ موسوم به عملیات «طوفان قاطعیت»، هزاران مزدور سودانی راهی یمن شدند که شمار زیادی از آنها طی جنگ کشته یا زخمی شدند.

پیش از این، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نظامی سودانی در جنگ یمن کشته شده اند، خواستار خروج سریع این نیروها از یمن شده بود.

در همین حال،  پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی بر فراز کوه «العمود» بین جیزان و صعده خبر دادند.

این هفتمین پهپاد سعودی است که طی دو ماه اخیر توسط نیروهای یمنی سرنگون می شود.

ائتلاف سعودی معمولا درباره سرنگونی این پهپادها سکوت می کند و هیچ واکنشی به آن نشان نمی دهد.

از سوی دیگر، جنگنده ها و تانک های سعودی روستاهای پر جمعیت شهرستان رازح در استان صعده یمن را بمباران و گلوله باران کردند.

جنگ فرسایشی و محاصره یمن از سوی عربستان که از فروردین ۹۴ آغاز شده است همچنان در سایه سکوت محافل بین المللی ادامه داد و نتیجه آن نابودی زیرساخت های یمن و کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی بوده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در یمن به دنبال جنگ به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.