خبرگزاری "واس" سعودی به جزئیات بیشتر این خبر اشاره نکرده است.

جفری روز شنبه نیز در استانبول با "ابراهیم کالین" سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه دیدار و درباره موضوع سوریه و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

وی روز جمعه با "خلوصی آکار" وزیر دفاع و "سادات اونال" معاون وزیر امورخارجه ترکیه در آنکارا دیدار کرده بود.

تحرک آمریکا در منطقه پس از آن صورت می‌گیرد که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) آتش بس در منطقه ادلب در راستای توافق ترکیه و روسیه برای کاهش تنش‌ها اجرایی شده است.

برقراری آتش بس در شمال غرب سوریه و استان ادلب به دنبال آن صورت می گیرد که "ولادیمیر پوتین" و "رجب طیب اردوغان" رییسان جمهوری روسیه و ترکیه چهارشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت اجرایی شدن توافقات امضا شده میان دو طرف در مورد سوریه تأکید کردند.

بخش زیاد استان ادلب سوریه به همراه بخش‌هایی از استان‌های حمص، لاذقیه و حلب به مناطق کاهش تنش ملحق می‌شود که در چارچوب مذاکرات صلح سوری در آستانه قزاقستان میان سه کشور ایران، روسیه و ترکیه امضا شد.

شمال غرب سوریه پس از آن متشنج شد که گروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه به رهبری گروه "هیأت تحریر الشام" حملاتی را به مواضع ارتش سوریه آغاز کردند که با مقاومت نیروهای سوری خنثی شد.

منابع سوری اعلام کردند در درگیری‌های اخیر میان ارتش سوریه حدود ۳۲۰ کیلومتر از زمین‌های اشغال شده توسط تروریست‌ها آزاد شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.