با اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت وی مدعی هستند ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران باعث امن‌تر شدن ایالات متحده شده، اما افکار عمومی این کشور نظر دیگری دارند.

به نوشته وبگاه «هیل»، نظرسنجی جدیدی که در ایالات متحده انجام شده نشان می‌دهد ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترور سردار سلیمانی باعث نا‌امن‌تر شدن این کشور شده است.

طبق این نظرسنجی که پیش از انتقام موشکی ایران از نظامیان تروریست آمریکایی حاضر در پایگاه «عین‌الاسد» واقع در استان الانبار عراق انجام شده، ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها نیز می‌گویند بعد از ترور سردار سلیمانی، این کشور «بسیار ناامن» شده است.

بر این اساس، ۶۹ درصد از شرکت‌کنندگان نیز در این پیمایش نیز اعتقاد دارند حمله [تروریستی] آمریکا به این فرمانده ارشد ایرانی، باعث می‌شود تهران به منافع ایالات متحده در غرب آسیا حمله کند.

به نوشته هیل، حدود ۶۳ درصد از آمریکایی‌ها نیز نگران هستند که ترور سردار سلیمانی، باعث آغاز حملاتی در داخل خاک ایالات متحده شود.

در این تحقیق همچنین از شرکت‌کنندگان درباره رفتار ترامپ در قبال ایران سوال شد که ۵۲ درصد از آنها رفتار ترامپ را بی‌پروا و بی‌ملاحظه توصیف کردند.

این نظرسنجی توسط موسسه «ایپسوس» برای روزنامه «یو. اِس. آ. تودی» در تاریخ‌های هفتم و هشتم ژانویه ۲۰۲۰، با جامعه آماری ۱۰۰۵ آمریکایی بزرگسال و با حاشیه خطای ۳.۵ درصدی انجام گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.