کامران منزوی که روی خط برنامه تلویزیونی ورزش و مردم آمده بود ابتدا درباره شایعه استعفای فرهاد مجیدی گفت: این موضوع شایعه بود و مجیدی هم ظهر امروز در تمرین شرکت کرد. این اتفاقات در اطراف تیم‌های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس شکل می‌گیرد. استقلال باشگاه بزرگی است، اما مشکلات زیادی دارد. این تیم تازه از بحران مربوط به استراماچونی بیرون آمده و با قدرت به مسیرش برای موفقیت ادامه می‌دهد.

وی درخصوص حمایت‌ از خواسته‌های فرهاد مجیدی در جذب بازیکن گفت: ما تیم کاملی داریم. اول فصل می‌گفتند که با این بازیکنان امیدی به استقلال نیست و تیم، بزرگتر ندارد، اما بازیکنان خودشان را ثابت کردند. حضور گسترده‌ای در نقل و انتقالات نیم فصل نخواهیم داشت. تیم ما دو بازیکن مصدوم به نام‌های محسن کریمی و داریوش شجاعیان دارد. بر همین اساس ارسلان مطهری را جذب کردیم.

منزوی اضافه کرد: یک بازیکن هم‌پست پاتوسی در راه تهران است که مجیدی او را از بین ۶۰، ۷۰ بازیکن انتخاب کرده است. این بازیکن تابعیت آسیایی دارد، اما اصالتاً آفریقایی است. در خط دفاعی نیز یکی از بازیکنان‌مان به نام باقری را در اختیار تیم نفت مسجدسلیمان گذاشتیم و به جای او یک مدافع کامرونی را در نظر داریم که مراحل اخذ ویزا در حال انجام است و امروز و فردا به تهران می‌آید.

عضو هیئت مدیره استقلال درباره اعتراض باشگاه ذوب‌آهن به انتقال مطهری به استقلال عنوان کرد: هیچ تیمی حاضر نیست بازیکن خوبش را از دست بدهد. مدارکی که درباره انتقال این بازیکن داده شده، گویای قانونی بودن عقد قرارداد با مطهری است. این قرارداد قانونی است و سازمان لیگ هم می‌تواند بر روی آن صحه بگذارد.

منزوی در پاسخ به این سوال که چرا استقلال موفق به جذب پاتوسی نشد؟ اظهار داشت: وقتی شنیدیم که تیم بنی یاس دیگر پاتوسی را نمی‌خواهد، با باشگاه کیپ تاون مذاکره کردیم و پیش نویس قرارداد نیز نوشته شد. متاسفانه شایعه شد که باشگاه استقلال موضوع را پیگیری نکرده، در حالی که توافقات اولیه حاضل شد و ما حتی پیشنهادی بالاتر را ارائه کردیم. قرارداد در دو بخش بود. بخش اول یک قرارداد ۶ ماهه بود که پیش نویس آن به تیم مقابل ارسال شد. بخش دوم قراردادی طولانی‌تر با مبلغی متفاوت بود. این پیش نویس را شبانه فرستادیم، اما صبح فهمیدیم که یک باشگاه دیگر پیشنهاد داده و پاتوسی را جذب کرده است. فرهاد مجیدی شخصاً با پاتوسی تا ساعت سه صبح در تماس بود.

عضو هیئت مدیره استقلال در این باره که پاتوسی برای دومین بار این کار را انجام داده و به نظر می‌رسد فولاد سریع‌تر اقدام کرده، یادآور شد: خواهش می‌کنم نگویید سریع‌تر. من ایمیل را فرستادم و منتظر پاسخ بودم. اینگونه نبود که فرصتی بوده باشد و  بگویند مبلغی را واریز کنید و اگر این کار را نکنید قرارداد بسته نمی‌شود.

وی درباره اینکه مدیربرنامه‌های پاتوسی گفته استقلالی‌ها پیشنهادی ندادند، عنوان کرد: ایمیل را ارسال کردیم و در انتظار پاسخ باشگاه کیپ تاون بودیم. الان هم حاضریم ایمیل و پیش نویس قرارداد را منتشر کنیم. حتی عکسی از جلسه در رستوران نیز بیرون آمد. به هر حال ما روی یک رقم توافق کرده بودیم، اما یک رقم بالاتر به دست آن باشگاه رسید. مستندات ما هم درخصوص روند مذاکره برای جذب پاتوسی کامل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.