وی پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در این زمینه گمانه زنی نمی کنم اما گزارش‌هایی را که مشاهده کرده‌ایم بسیار نگران کننده است و ما بدون فوت وقت آنها را بررسی خواهیم کرد.

سخنگوی دفتر نخست وزیری افزود «بوریس جانسون» عصر امروز (پنجشنبه) هم با « ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین به صورت تلفنی گفت وگو و حمایت کامل خود را از عملیات تحقیق و بررسی علل سقوط هواپیمای اوکراین در ایران اعلام کرده است.

به گفته وی، جانسون بر لزوم کامل، شفاف و معتبر بودن تحقیقات در این زمینه تاکید کرده است.

پیش از این روسای جمهوری ایران و اوکراین هم با تسلیت سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی بر ضرورت بررسی دقیق و سریع علت سقوط این هواپیما تاکید کردند.

«ولادیمیر زلیسنکی» رئیس جمهوری اوکراین در تماس تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با قدردانی از اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادی، اورژانس و کاشناسان فنی ایران در این حادثه، خواستار همکاری مشترک هیات‌های فنی دو کشور برای بررسی این حادثه و مشخص شدن دلایل سقوط هواپیما طبق پروتکل‌های بین المللی  شد.

روحانی نیز با تاکید بر همکاری کامل هیات‌های فنی دو کشور برای انجام همه اقدامات لازم در این زمینه اظهار داشت: به وزارت راه و شهرسازی دستور می‌دهم که تیم مشترکی از کارشناسان دو کشور برای بررسی دقیق علت این حادثه تشکیل دهد.

به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه دیروز (چهارشنبه، ۱۸ دی ماه) از فرودگاه امام خمینی ) به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری امروز اعلام کرد: از آنجایی که خلبان پرواز هواپیمای اوکراینی در تلاش برای بازگشت به فرودگاه بوده طرح موضوع حمله راکتی، موشکی و یا پدافند کشور به این هواپیمای منتفی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.