این روزنامه انگلیسی نوشت: در پی اقدام انتقام سخت ایران از پایگاه‌های آمریکا و احتمال تصمیم کاخ سفید برای اقدام متقابل، رهبران اروپایی از ترامپ خواسته‌اند تا به حملات موشکی ایران پاسخی ندهد. 

تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی برای لغو بیانیه برنامه ریزی شده در اواخر سه‌شنبه شب، نشانه این است که کاخ سفید مایل است قبل از هرگونه اقدام بیشتر با متحدان  خود مشورت کند. 

اما با این وجود دیپلمات‌های اروپایی گفتند که آن‌ها هنوز هم ترس دارند که مشاوران تندرو ترامپ وی را برای اقدام متقابل به حملات ایران قانع کنند. 

جوسپ بورل مسئول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق در پاسخ به اقدام تروریستی دولت ترامپ، تحولات جاری در منطقه را بسیار نگران کننده توصیف کرد. 

بورل روز چهارشنبه تصریح کرد: تحولات اخیر در کل منطقه بسیار نگران‌کننده بوده و ما مذاکرات مفیدی را در مورد آنچه کمیسیون اروپا می‌تواند انجام دهد، داشتیم. یک موضوع آشکار است: اوضاع فعلی، اقدام های سالهای گذشته را در معرض خطر قرار می‌دهد و بر کار مهم ائتلاف ضد داعش تاثیر می‌گذارد. 

وی یادآورشد که نشست فوق العاده شورای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است روز جمعه برگزار شود. 

 "اورزولا فُن در لاین" رئیس کمیسیون اروپا نیز روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: اکنون باید استفاده از تسلیحات متوقف شود تا فضا برای مذاکره مهیا شود. همه ما خواستار انجام هر اقدام ممکن برای ازسرگیری مذاکرات هستیم. 

وی افزود: ما اقدامات و تماس‌هایی را با بسیاری از بازیگران منطقه‌ای و فراتر از آن با هدف کاهش تنش‌ها ایجاد کرده‌ایم. 

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. 

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است. 

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.