وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه در بیانیه رسمی، اظهارات «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور در واکنش به اقدام مقابله جویانه جمهوری اسلامی ایران در برابر عملیات جنایتکارانه ارتش تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و جمعی از همرزمان ایشان، را منعکس کرد.

 

در این بیانیه آمده است: پاکستان در حال بررسی اقدام صبح امروز ایران علیه پایگاه های آمریکا در عراق است در عین حال تاکنون اطلاعاتی از تلفات جانی در حمله موشکی ایران منتشر نشده است.

قریشی با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از اقدام تلافی جویانه سپاه پاسداران، گفت: سخنان آقای ظریف خردمندانه و اطمینان بخش است.

وی تاکید کرد: ما با سایر کشورهای منطقه در تماس هستیم و همزمان از آمریکا نیز می خواهیم که رفتار محتاطانه ای از خود نشان دهد.

عملیات موشکی صبح امروز چهارشنبه که مستقیما "نیروی مهاجم" را در سرزمینی که یکی از فرماندهان عالی ایران را به شهادت رسانده، مورد هدف قرار داده است، "اقدامی مقابله جویانه" و در "پاسخ به عملیات جنایتکارانه ارتش امریکا "بوده است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد: ایران پایگاهی را هدف قرار داد که حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ایرانی از آنجا صورت گرفت اما «ما به دنبال افزایش تنش و یا جنگ نیستیم.»

 سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.