به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، "دایلان وایت" سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت: با توجه به تنش به وجود آمده در عراق، این سازمان تصمیم گرفته است بخشی از نیروهای خود در عراق را بطور موقت از این کشور خارج کند.

این سخنگو به تعدادی نظامیانی که قرار است خاک عراق را ترک کنند، هیچگونه اشاره ای نکرد.

از سویی دیگر وزارت نیروهای مسلح فرانسه (وزارت دفاع)، امروز اعلام کرد پاریس به هیچ عنوان در نظر ندارد نیروهای خود را از عراق خارج کند.

وزارت دفاع ایتالیا نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد رُم خروج نیروهای ایتالیایی از عراق را منتفی می داند. این در حالیست که پیشتر برخی رسانه های ایتالیایی از خروج نیروهای این کشور از عراق  خبر داده بودند.

چندی پیش نیز سخنگوی ناتو در این باره گفته بود: به طور رسمی اعلام می کنم تا اطلاع ثانوی، ناتو تمام فعالیت های خود در عراق از جمله تمرین سربازان عراقی را به حال تعلیق در می آورد.

سخنگوی ناتو گفت: پس از حادثه ترور ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران که بازتاب خبری بسیار زیادی داشته است، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گفت وگویی تلفنی با مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا، به این نتیجه رسیدند که ناتو تا اطلاع ثانوی فعالیتی در عراق نداشته باشد.

به دنبال شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، پیش‌تر دانمارک نیز اعلام کرده بود؛  مأموریت نظامیانش در عراق موقتاً به حال تعلیق در آمده است.

دانمارک از سال ۲۰۱۴، در قالب مأموریت ضد داعش در عراق حضور نظامی داشته، اما در سال های اخیر، بخش عمده مأموریت نظامیان دانمارکی در زمینه آموزش نظامی و مشورتی به ارتش عراق اختصاص یافته است.

نخست وزیر دانمارک در عین حال، نگران است که ترور سردار سلیمانی به تشدید اوضاع در منطقه خاورمیانه منجر شود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر، بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.