تارنمای این شبکه تلویزیونی آمریکا امروز(سه‌شنبه ۱۷ دی) با انتشار این مصاحبه، به نقل از وی نوشت: ایران از اقدمات نظامی آمریکا بعد از حمله هوایی که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، هراسی ندارد.

ظریف با تاکید بر اینکه ما از سرزمین و مردم خود دفاع می‌کنیم، تصریح کرد، آمریکا می‌تواند از کشورش دفاع کند اما نمی‌تواند ادعا کند چند هزار کیلومتر دور از مرزهایش، توانایی دفاع از ایالات متحده را دارد.

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت، ظریف در این مصاحبه از پرداختن به اینکه پاسخ تهران به ترور سردار سلیمانی چگونه خواهد بود، خودداری کرد؛ هرچند کارشناسان به پایگاه‌های آمریکا در سراسر خاورمیانه اشاره کرده‌اند.

ظریف در ادامه افزود: مردم منطقه طرفدار ما هستند؛ «تجهیزات نظامی زیبا» (اشاره به توئیت تهدیدآمیز ترامپ)، جهان را مدیریت نمی‌کند بلکه این مردم هستند که دنیا را مدیریت می کنند.

وی تصریح کرد، ترامپ باید چشم خود را به روی این واقعیت باز کند که مردم منطقه به شدت خشمگین‌اند و می خواهند آمریکا این منطقه را ترک کند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: ایرانی‌ها هزاران سال است که در این منطقه حضور دارند و این آمریکاست که در این منطقه یک تازه وارد است.

ظریف در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال حملات بیشتر از سوی آمریکا در صورت اقدام انتقام‌جویانه ایران گفت: ترامپ باید عذرخواهی کند؛ او باید رویه خود را تغییر دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.