دکتر سعید  نمکی ضمن ابراز  تاسف از حادثه پیش آمده در مراسم تشییع شهید سپهبد سلیمانی در کرمان، در بازدید و نظارت بر روند درمان مصدومان بستری در بیمارستان‌های کرمان، گفت: متاسفانه امروز در مراسم تشییع سردار رشید اسلام، به دلیل ازدحام جمعیت و مشکلی که در برخی از معابر بود، تعدادی از هموطنان ما که با عشق و علاقه به مراسم آمده بودند، دچار  حادثه شدند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از فوتی‌های این حادثه دریافت نکرده‌ایم، درباره وضعیت مصدومان نیز گفت: من نیز با همکارانم برای رسیدگی به وضعیت مصدومان در بیمارستان حاضر شدیم. همکارانم بر بالین مصدومان بستری هستند و با آمادگی کاملی که همکاران در بیمارستان‌های کرمان داشتند، خوشبختانه به موقع رسیدگی‌ها در حال انجام است.

وزیر بهداشت گفت: تعدادی از افراد سانحه دیده اعم از کودک و والدین در آی سی یو بستری هستند که با رسیدگی همکاران وضعیت بهتری دارند. متاسفانه تعداد زیادی هم مصدوم بدحال به بیمارستان‌ها آورده شد که این افراد در همان خیابان‌ها و معابر به علت این که افراد روی هم ریختند و فشارها، باعث خفگی آنها شده است. خیلی از مواردی هم که به بیمارستان‌ها آورده شدند موارد پیشرفته‌ای بود که همکاران تمام وقت دارند کار را دنبال می‌کنند.

وزیر بهداشت همچنین گفت: افرادی که تا الان به پرسنل و مراکز درمانی ما در کرمان مراجعه کرده‌اند، حدود 200 نفر هستند که برخی‌هایشان خیلی بدحال بودند و برخی در آی سی یوهای مختلف بستری هستند. خوشبختانه از قبل تدابیر در این زمینه در نظر گرفته شده بود و مراکز درمانی آمادگی داشتند. تعدادی از افراد هم در بخش‌ها بستری هستند و تعدادی هم مرخص شدند و به منزل‌شان بازگشتند.

وی گفت: امیدواریم که کمترین عارضه و سانحه را داشته باشیم و ان شاءالله  در جمع بندی نهایی هم رییس دانشگاه  علوم پزشکی استان آمار و اطلاعات بیشتری را خواهند داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.