ولز در آستانه دیدار دوستانه احتمالی تیم ملی فوتبال این کشور با تیم ملی آمریکا در ماه مارس، تدابیر امنتی خود را افزایش داده است.

در صورتی که مذاکرات به منظور برگزاری این دیدار در ۳۰ مارس ۲۰۲۰ در کاریف به نتیجه برسد، بدنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی هفته گذشته پهپاد آمریکایی، این نخستین مرتبه‌ای خواهد بود که یک تیم ملی ورزشی معتبر آمریکایی به بریتانیا می‌رود.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا گفته است که وی به منظور جلوگیری از وقوع جنگ، دستور حمله را صادر کرده و در سوی دیگر ایران قول «انتقامی سخت» را علیه آمریکا داده است.

بدنبال اعزام ۳ هزار نیروی نظامی دیگر توسط ترامپ به خاورمیانه و تهدید حمله به سایت‌های فرهنگی ایران، تدابیر امنیتی از همین حالا نیز افزایش یافته است.

فدراسیون فوتبال ولز پیش‌تر یعنی در زمان میزبانی از فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۷ مابین رئال مادرید و یوونتوس در ورزشگاه پرینسیپالیتی، سابقه همکاری نزدیک با آژانس‌های امنیتی را دارد.

تیم ملی آمریکا که در ترکیب خود از بازیکنانی همچون «کریستین پولیشیچ» ستاره چلسی و همچنین «دِ‌آندره یدلین» مدافع نیوکاسل بهره می‌برد، ۲۶ مارس در آیندهوون به مصاف هلند می‌رود.

در صورت برگزاری این دیدار، تیم ملی آمریکا پس از آخرین حضورش در فوریه ۲۰۱۳ در بریتانیا، برای نخستین بار به ورزشگاه سوانزی لیبرتی باز خواهد گشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.