حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سردار حاج قاسم سلیمانی که با حضور عظیم طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم برگزار شد، گفت: اگر مدیریت حاج قاسم سلیمانی نبود امروز همچنان داعش در عراق حضور داشت. یکی از ویژگی های حاج قاسم سلیمانی که رهبری بر آن تاکید داشتند این بود که عاشق بی‌قرار شهادت بود و اشک می ریخت که چرا از قافله شهدا عقب مانده است و در روزهای اخیر بی تابانه از شهادت می گفت و از مقام معظم رهبری درخواست کرد برای شهادتش دعا کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ملت های اسلامی با سیلی آمریکا را از منطقه بیرون می‌کنند، گفت: موضوعی که دیروز و امروز همه به آن تاکید کردند و در ابتدا نیز مقام معظم رهبری و مسئولان بیان کردند ادبیات انتقام است و به شما این موضوع را می‌گویم که مسئولان مصمم به انتقام هستند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در آیه الهی بر انتقام تاکید شده است، تصریح کرد: آمریکا پیام داده که همان اندازه‌ای که ما انجام دادیم انتقام بگیرید ولی مسئولان تاکید کردند که هرجور خودمان بخواهیم انتقام می‌گیریم و این انتقام مقدس است و دشمن را سرجای خود خواهند نشاند و ما انتقام جانانه ای از آمریکا خواهیم گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این همه عقده به خاطر چه چیزی است و از چی آمریکا اینقدر عقده دارد، بسیج مردمی آمریکا چه کاری کرده که مورد هجمه آمریکا قرار می گیرد و حاج قاسم سلیمانی چه کار کرده که این گونه شهادت بزرگی نصیبش می شود. ما می گوییم خدا و دین و ارزش های الهی و دشمنان اسلام وقرآن آن را قبول ندارند و علت اصلی اختلاف ما با دشمن بر همین موضوع است.

راز محبوبیت سردار سلیمانی از زبان وزیر کشور دولت اصلاحات

حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی‌لاری، شنبه ۱۴ دیماه در حاشیه جلسه هماهنگی کارگروه‌های همایش ملی ریحانه النبی در شهر مُهر در جمع خبرنگاران گفت: به اعتقاد من مهمترین دلیل محبوبیت و مقبولیت سردار حاج قاسم سلیمانی اخلاص اوست، سلیمانی در دوران دفاع مقدس بدون هیچگونه شائبه ای با تمام وجود در تمام صحنه‌ها حاضر بود و بعد از آن نیز جهاد و مبارزه را بر هر کار دیگر ارجح دانست و بدون هیچ چشم داشت سیاسی و ... این مسیر را تا شهادتی که خودش می‌خواست، ادامه داد.

موسوی‌لاری گفت: دلیل دوم محبوبیت شهید سردار سلیمانی، صفا، صمیمیت و همه جانبه نگری اوست؛ سلیمانی در هیچ دسته، باند و گروهی خود را محدود نکرد و به همه جریان‌های درون نظام صمیمانه وفادار بود و به همه احترام می گذاشت و به همین دلیل هم همه به او احترام می گذاشتند. کم هستند افرادی این چنینی که در اوج قدرت برای همه احترام قائل باشند و جانبدارانه برخورد نکنند.

او ادامه داد: دلیل سوم این محبوبیت آن بود که سلیمانی نماد حضور یک مجاهد انقلابی در عرصه بین الملل بود و همه جریانات سیاسی بین المللی از سلیمانی به عنوان کسی که صلح و آرامش منطقه را از طریق دفع اشراری مثل داعش دنبال کرد و هزینه های زیادی را متحمل شد تا بتواند با ریشه کن کردن عوامل شرارت صلح و امنیت را به منطقه برگرداند یاد می‌کنند.

موسوی‌لاری در پاسخ به این پرسش که آیا نظام مقدس جمهوری اسلامی می تواند فقدان سردارسلیمانی را جبران کند؟ گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی تاکنون هزینه‌های زیادی متحمل شده است، چهره‌های شاخصی مثل شهیدان بهشتی، باهنر، رجائی و ۷۲ تن از بهترین یاران نظام و چهره‌های تاثیرگذاری مثل شهیدان اشرفی، مدنی، دستغیب و همه عزیزانی که ذخایر این مملکت بودند را از دست داده ولی قرص و محکم و استوار مانده است، ضایعه از دست دادن شهید سلیمانی برای همه ملت دردناک است اما ظرفیت وجودی جمهوری اسلامی قدرت این را دارد تا فرزندان دیگری را به این راه عرضه کند تا ان شاالله راه شهید سلیمانی و یارانش تداوم یابد.

تا پاسخ کوبنده به ترامپ، صدور هرچه سریع‌تر دستور گام پنجم لازم است

همچنین محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتر خود نوشت: تا اجرای پاسخ قاطع و کوبنده به ترامپ، صدور هرچه سریع‌تر دستور گام پنجم کاهش تعهدات هسته‌ای لازم است.

ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی را پیگیری می‌کنیم

معاونت حقوق رئیس جمهور ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی نوشت ترور فرماندهان نظامی مقامات رسمی یک کشور نقض آشکار موازین حقوق بین الملل است.

بنابر گزارش جماران، معاونت حقوقی رییس جمهور با توجه به عملیات نامشروع نظامی امریکادر بامداد روز جمعه،  ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ  اعلام کرد: ترور فرماندهان نظامی مقامات رسمی یک کشور مستقل عضو ملل متحد توسط دولت امریکا، مصداق بارز تروریسم دولتی علیه ایران ونقض آشکار موازین حقوق بین الملل است.سازمان حقوقی دولت با همکاری دستگاههای ذیربط ابعاد حقوقی موضوع را پیگیری خواهد نمود.

با توجه به انجام عملیات اجرایی ترور در خاک عراق، این اقدام به علاوه نقض حاکمیت ملی وتمامیت ارضی کشور عراق قلمداد و قابل پیگیری و تعقیب حقوقی از سوی آن کشور نیز هست. 

تسلیت فرزند امام خمینی به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی

همچنین، زهرا مصطفوی دختر امام خمینی(ره)، به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش جماران، متن این پیام به این شرح است:

إنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتابُوا وَ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُولئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ

صفحه جنایتبار دیگری از تاریخ وحشیگری شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار ورق خورد و خون یکی از بهترین بندگان خدا را بر زمین ریخت. شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده لایقی بود که با رشادت هایش سیاست های آمریکایی – صهیونیستی را علیه ملت های منطقه با  شکست همراه کرده بود و امید را در خانه دل ملت های مظلوم و مستضعف نشانده بود.

ضمن تبریک و تسلیت شهادت این بزرگمرد به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده آن شهید، ملت شریف ایران و امت اسلام و همه مظلومان جهان، تردیدی ندارم که خون این شهید مخلص و مجاهد فی سبیل الله محور مقاومت ضد آمریکایی – صهیونیستی را استحکام بیشتری خواهد بخشید و نصرت الهی را برای رهایی ملل مظلوم منطقه از سلطه ظالمان آمریکایی، صهیونیستی و رژیم های وابسته منطقه نزدیک خواهد کرد.

زهرا مصطفوی

رئیس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.