حسام الدین آشنا در توییتی نوشت: ترامپ تاکنون نه جنگی را دیده و نه مذاکره‌ای را برده است. او با ترک مذاکره و تبعیت از مشاوران جنگ‌افروز داخلی و منطقه‌ای، روی دوره بعدی ریاست جمهوری خود قمار کرده است.

او به تجربه می‌داند قمارباز گاه تمام هستی خود را می‌بازد. بلاهای غیبی و اهداف عینی در این منطقه فراوان است. 

علی مطهری: سردار سلیمانی در همه امور حتی مواضع اجتماعی و سیاسی انسان معتدلی بود

‌همچنین جماران نوشت: 

علی مطهری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با تبریک و تسلیت شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی افزود: ترور سردار سلیمانی کاملا متناقض با حرف‌های ترامپ است که می‌گوید ما دنبال جنگ نیستیم، نمی‌شود توجیه کرد چطور شما بزرگترین فرمانده ما را ترور می‌کنید و بعد می‌گویید ما به دنبال جنگ نیستیم.

وی گفت: در حالی که گردان‌های حزب الله عراق وقتی مردم به سمت سفارت امریکا حمله ور شدند، مانع آن‌ها شدند به جای تشکر، آن‌ها سردار سلیمانی و فرمانده گردان‌های حزب الله عراق را ترور کردند؛ این حاکی از بی عقلی و جنایت پیشگی آنهاست.

آقای مطهری افزود: البته خوشحال نباشند این شهادت آثار بسیار بزرگی خواهد داشت، به نظر من مقدمه اخراج امریکایی‌ها از خاورمیانه و مقدمه آزادی فلسطین خواهد بود و موجب اتحاد نیروهای مقاومت در منطقه خواهد شد.

وی گفت: خون مجاهدان عراقی و ایرانی باهم ترکیب شده است و آثار بسیار خوبی خواهد داشت.

نماینده مردم تهران افزود: شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی از نظر غیرمنتظره بودن برای من مثل شهادت آیت الله مطهری بود که در اول انقلاب کسی انتظار چنین شهادتی را نداشت و مردم یک دفعه بیدار شدند، به نظر من شهادت سردار سلیمانی نیز چنین اثری در کشور ما خواهد داشت، گرچه ایشان هم به آرزوی خودش رسید.

آقای مطهری با اشاره به اینکه سردار سلیمانی انسان بسیار دوست داشتنی بود و علاقه زیادی به شهید مطهری داشت، گفت: در همه امور حتی مواضع اجتماعی و سیاسی انسان معتدلی بود.

وی با اشاره به شهادت ابومهدی المهندس افزود: ایشان نیز سردار سلیمانی عراق بود و امریکا جنایت و اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده و ترامپ گور خودش را با این کار کنده است و ما شکست او را خواهیم دید.

آقای مطهری گفت: وظیفه ما این است که صبر داشته باشیم و حساب شده انتقام خون سردار سلیمانی و سایر شهدا را خواهیم گرفت و از این بحرانی که امریکا برای ما درست کرده است، خارج خواهیم شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.