سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

«سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با شمار دیگری از رزمندگان جبهه مقاومت از جمله حاج ابومهدی مهندس، معاون نیروهای حشد الشعبی عراق را به پیشگاه مقام معظم رهبری، بازماندگان سرداران شهدای اسلام، دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و نیز ملت‌های بزرگ ۲ کشور صمیمانه تسلیت عرض کرده و علو درجات شهدای گرانقدر را از درگاه باری تعالی خواستار است.

حمله شنیع و ددمنشانه نظامیان آمریکایی به شخصیت‌هایی که بالاترین سهم را در مبارزه علیه تروریسم به ویژه تروریست‌های داعش داشتند، آشکارا اثبات کرد که حامیان اصلی تروریست‌ها و دشمنان ثبات و آرامش ملت‌های منطقه چه کسانی هستند. این حملات تروریستی، نخستین جنایت آنها علیه مدافعان راستین و اصیل مقاومت در برابر استکبار جهانی و سرکردگان تروریستی نبوده و به کرات شاهد این جنایت‌ها از طرف رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده‌ایم.

 اطمینان داریم که خون به ناحق ریخته شده و پاک آنها، گریبان غاصبان صهیونیست و اربابان تروریست آنها را خواهد گرفت.»

به گزارش ایرنا، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.