شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دوره فعالیتش در این پست به پایان رسیده، در آخرین روز مسؤولیت دانون تصمیم گرفت دوره فعالیت او را در این پست تمدید نکند.

طبق گزارش این شبکه عبری زبان، نتانیاهو تابستان سال جاری میلادی دوره فعالیت دانون را شش ماه تمدید کرده بود که این دوره سه‌شنبه ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ به پایان رسید.

تلویزیون ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد "نوعا فورمن" معاون دانون تا زمان تعیین جایگزین دانون به صورت موقت مسؤولیت این پست را بر عهده خواهد داشت.

همچنین این تلویزیون اعلام کرد: طبق برخی گزارش‌ها، نتانیاهو می‌خواهد بداند آیا گلعاد آردان (وزیر امنیت داخلی این رژیم) که در اوت گذشته این پست را نپذیرفت، اکنون آن را قبل می‌کند یا نه، آویر اکونیس (وزیر علوم و تکنولوژی این رژیم) چهره‌ای است که اعلام کرد در صورت پیشنهاد این پست به او، قبول این مسؤولیت را بررسی خواهد کرد.

طبق گزارش این شبکه عبری زبان، نتانیاهو به تازگی برای دومین بار از آویخای مندلبلیت، دادستان کل خواسته به او اعلام کند که آیا امکان تعیین نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل در طول دوره کابینه انتقالی به ریاست او وجود دارد یا نه؟ دفتر مندلبلیت نیز پاسخ داد، "این موضوع در دست مطالعه است".  

در گذشته دانون در حزب لیکود از بزرگترین منتقدان نتانیاهو، رئیس ۱۴ ساله این حزب بود و در سال ۲۰۱۴ برای ریاست این حزب کاندیدا شد اما با کسب تنها ۱۵ درصد مجموع آرا در این رقابت شکست خورد.

دانون از اوت ۲۰۱۵ به عنوان نماینده این رژیم در سازمان ملل فعالیت دارد.

پس از شکست دوباره نتانیاهو و رقیبش بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی-سفید در تشکیل کابینه، قرار شد دوم مارس ۲۰۲۰ (۱۲ اسفند) سومین انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.