به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه (۹ دی) با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که پمپئو بعد از این سفر، عازم بلاروس، قزاقستان، ازبکستان و قبرس می‌شود.

به گفته مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پمپئو در سفر به اوکراین با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

این نخستین سفر بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی به اوکراین از زمان رسوایی « اوکراین‌گیت » و گفت‌وگوی تلفنی جنجال‌برانگیز ترامپ با همتای اوکراینی‌اش است.
ترامپ چندی پیش در مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل سوء‌استفاده از قدرت و اخلال در عملکرد کنگره، استیضاح شد.

او به محروم کردن اوکراین از کمک نقدی ۴۰۰ میلیون دلاری و دیدار با زلنسکی در کاخ سفید برای فشار بر وی با هدف تحقیق در مورد فعالیت‌های جو بایدن رقیب سیاسی رئیس جمهوری آمریکا متهم است.
با وجود شهادت ۱۷ مقام آمریکایی مبنی بر اعمال نفوذ ترامپ برای اهداف سیاسی، او خود را در سراسر روند تحقیقات استیضاح بی‌گناه دانسته و این فرآیند را تلاش برای کودتا نامیده است.

ترامپ به احتمال زیاد ژانویه ۲۰۲۰ (دی – بهمن) در سنای آمریکا محاکمه می‌شود.
ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا و سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی هدف استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رئیسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند. ۹۱۰۹

ترامپ فرآیند استیضاح را بزرگترین فریبکاری در تاریخ سیاست ایالات متحده دانسته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.