آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در پیام ویدویی که برای گردهمایی نهم دی در مسجد امام صادق منتشر کرد، با بیان اینکه تذکر حوادث گذشته نقش مهمی در ساختن آینده انسان‌ها دارد گفت: در طول چهار دهه از پیروزی این انقلاب چنین حوادثی بسیار اتفاق افتاده که از یک‌سو هشداری است برای این‌که با جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته و از سوی دیگر اعتماد و توکل ما را به خدا افزوده و موجب می‌شود یأس و ناامیدی به خود راه ندهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رویداد نهم دی‌ماه، گفت: به حسب ظاهر دشمنان ما از جهات مختلف نسبت به ما برتری دارند و ما در برابر آنها در ضعف قرار داریم و چاره‌ای جز تسلیم و تن دادن به خواسته‌های آنها نداریم.

وی افزود: دشمن در طول چهار دهه گذشته همه توانایی خودش را در عرصه‌های مختلف برای براندازی این نظام و جلوگیری از گسترش آن در منطقه و جهان به کار گرفته است؛‌ ولی هیچ کدام از توطئه‌ها و برنامه‌های خود طرفی بر نبسته و همه آنها به نفع جمهوری اسلامی تمام شد و دشمنان روز به روز مجبور به عقب‌نشینی شدند.

مصباح یزدی در ادامه گفت: دشمنان قسم خورده این نظام به دنبال شکست‌های پی‌درپی خود به این نتیجه رسیدند که باید عامل اصلی موفقیت این انقلاب را کشف کنند تا بتوانند آن را تضعیف کنند و در نهایت متوجه شدند که عامل اصلی پیروزی ملت ایران ایمان به خداست.

استاد حوزه علمیه قم افزود: این عامل پیروزی، وحدت، امیدواری و پیشرفت مردم انقلابی ایران همان است که در فرهنگ ما به نام «ولایت فقیه» شناخته می‌شود و با استفاده از رهبری‌های امام و رهبری مردمی تربیت شدند که همانند کوه در مقابل همه حوادث مقاومت می‌کنند و خم به ابرو نمی‌آورند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای به زانو در آوردن این ملت در صدد برآمدند که موقعیت رهبری را در جامعه ما تضعیف کنند، تاکید کرد: امروز با ده‌ها رسانه مجازی روبرو هستیم که دائماً به روش‌های مختلف، حتی در قالب طنز و داستان‌های کودکانه افکار جوانان ما را هدف قرار داده است و نقطه تمرکز همه آنها تضعیف ایمان مردم و تضعیف جایگاه رهبری در جامعه اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی القائات دشمنان، گفت: آنها می‌کوشند تا با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی خود چنین القا کنند که ما قدرت مقاومت در برابر آنها را نداریم و سرانجام شکست می‌خوریم. یکی از شیوه‌های دشمن هم همین تحریم‌های اقتصادی است.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: کار اصلی ما برای مقاومت در مقابل توطئه‌های دشمنان افزایش معلومات دینی، کسب بصیرت اجتماعی، تقویت روحیه توکل و ایمان به خدا و اطاعت از اوامر الهی، از جمله اطاعت از مقام ولایت فقیه است.

مصباح یزدی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما در این مقطع این است که سعی کنیم به کمک مردم برای تصدی پست‌های رسمی کسانی سر کار بیایند که دین را بهتر شناخته باشند، مصالح جامعه را بهتر درک کنند و تقوا و دین‌مداری‌شان از دیگران قویتر باشد؛ این یعنی بکوشیم افراد اصلح را انتخاب کنیم.

وی گفت: این سه شاخص، ملاک اصلی تشخیص اصلح است؛ البته شاخص‌های فرعی دیگری مثل کارآمدی و تجربه هم در مرتبه بعد باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تأکید بر این معیارها به عنوان ملاک‌های صلاحیت برای تصدی مسئولیت در قوای سه‌گانه، اظهار کرد: باید هرچه می‌توانیم تلاش کنیم کسانی سر کار بیایند که در این شاخص‌ها نسبت به دیگران برتری داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.