وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه از رایزنی کارشناسان روسیه و ترکیه درباره لیبی خبر داده و گفت  دو طرف توافق کردند تا در راستای حل هرچه سریعتر بحران در این کشور گام بردارند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «راشاتودی»، وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: «ریاست هیأت روسیه را "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در خاورمیانه و آفریقا بر عهده داشت و هیأت ترکیه نیز به ریاست "فؤاد اوکتای" معاون وزیر امور خارجه ترکیه در این نشست حضور داشت.»

در جریان این رایزنی‌ها دو طرف به توافق رسیدند که تماس‌ها درباره موضوع لیبی را ادامه داده و هرگونه کمک ممکن برای حل هر چه سریعتر بحران در این کشور ارائه شود.

ترکیه در مناقشه لیبی از دولت «فایز سراج» که در طرابلس مستقر است حمایت می‌کند، در حالی که گفته می‌شود روسیه حامی «خلیفه حفتر» ژنرال سابق ارتش لیبی است که اکنون در تلاش است تا طرابلس را به کنترل خود درآورد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیروز گفت برای حمایت از دولت سراج، حاضر است به لیبی نیروی زمینی، هوایی و دریایی اعزام کند.

شورای ریاستی لیبی و دولت وفاق ملی و شورای عالی حکومتی هم اکنون تنها نهاد در این کشور هستند که سازمان ملل آن‌ها را به رسمیت می‌شناسد. این سه نهاد در پی توافق ۱۷ دسامبر (آبان) ۲۰۱۵ در شهر «الصخیرات» لیبی و با حضور نماینده سازمان ملل با هدف پایان درگیری‌ها، شکل گرفتند. سراج رئیس شورای ریاستی و نخست‌وزیر دولت وفاق ملی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.