سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص محدودیت‌های تردد در معابر پایتخت به دلیل آلودگی هوا اظهار داشت: در شرایط اضطرار همان حلقه دوم طرح ترافیک یا طرح کاهش آلودگی هوا تا در منازل گسترش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد:‌ خودروهایی که سهمیه ۲۰ روز رایگان خود را در هر فصل داشته باشند می‌توانند در شرایط اضطرار در روزهای عادی از سهمیه خود استفاده کرده و تردد کنند.

وی گفت: اگر رانندگانی باشند که از ۲۰ روز رایگان خود استفاده کرده و بخواهند با پرداخت عوارض در شهر تردد کنند مجاز نخواهند بود.

سردار مهماندار با اعلام این مطلب که در حال حاضر طرحی به نام زوج و فرد نداشته و این طرح در حلقه دوم به نام طرح کاهش آلودگی مطرح شده خاطرنشان کرد: خودروهایی که به صورت غیرمجاز در سطح شهر تردد کنند جریمه ۲۰ هزار تومانی برای‌شان صادر خواهد شد.

وی به تصمیم کارگروه آلودگی هوا مبنی بر ممنوعیت تردد کامیون‌ها در شهر پرداخت و گفت: مأموران پلیس راهور در معابر ورودی پایتخت حضور داشته و مانع از ورود کامیون‌ها می‌شوند اما به هر حال کامیون‌ها از معابر دیگر وارد شهر شده و تردد می‌کنند؛ جریمه‌ای که برای کامیون‌ها به علت ممنوعیت تردد صادر می‌شود ۹۰ هزار تومان است که بازدارندگی لازم را ندارد و با توجه به دستمزدی که رانندگان کامیونت در قبال جابه‌جایی بار می‌گیرند مبلغ ناچیزی است.

رئیس پلیس راهوار تهران بزرگ خاطرنشان کرد: میزان جرایم رانندگی بازدارندگی لازم را ندارد و از وزارت کشور خواسته‌ایم که در این زمینه ورود پیدا کند تا حداقل جرایم بتواند تأثیر لازم را داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.