براساس بیانیه ریاست اجرایی افغانستان، عبدالله امروز یکشنبه در دفتر کاری خود با ژنرال اسکات میلر دیدار کرده است.  

براساس بیانیه صادر شده، در این دیدار دو طرف درباره‌ آخرین تحولات نظامی-امنیتی، پیشرفت و تلاش‌ها صورت گرفته در مذاکرات صلح گفتگو کردند.  

این دیدار در حالی صورت گرفته است که کمیسیون مستقل انتخابات امروز نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و براساس این گزارش اشرف غنی با کسب بیشترین آرا در صدر و عبدالله عبدالله در جایگاه دوم قرار گرفته است.  

عبدالله همچنین همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با نپذیرفتن نتایج اعلام شده انتخابات در توئیتی نوشت، کمیسیون انتخابات بدون رسیدگی به خواست‌ها و اعتراضات قانونی و فنی تیم ثبات و همگرایی و دیگر تیم‌های انتخاباتی مبنی بر تقلب‌های گسترده و سیستماتیک، برخلاف قانون، قبل از پاکسازی بیش از ۳۰۰ هزار آٰرای باطله و مشکوک، اقدام به اعلام نتایج انتخابات کرده است.  

وی افزود: ثبات و همگرایی با احترام به قانون انتخابات و تعهدات کمیسیون شکایات، با حفظ خواست‌ها و اعتراضات قانونی خویش، اجازه‌ بازشماری آرای هفت استان را داد.  

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که محمد اشرف غنی با کسب بیش از ۹۰۰ هزار رای و با ۵۰.۶۴ درصد پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.  

براساس این گزارش، عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی غنی با بیش از ۷۰۰ هزار رای و۳۹.۵۲ درصد در رده دوم قرار گرفته است.  

نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار بود ۱۹ اکتبر/۲۷ مهر اعلام شود اما به دلیل مسائل فنی و اتهامات مربوط به تقلب برخی از نامزدها در انتخابات به تاخیر افتاد.

بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که ششم مهر برگزار شد، شرکت کردند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.