ظهر امروز (یکشنبه، اول دی ماه) رئیس و اعضای هیات رئیسه شورای عالی نظام پرستاری با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت استخدام پرستاران، گفت: با توجه به افزایش تعداد تخت های بیمارستانی باید تعداد پرستاران براساس استاندارد افزایش پیدا کند. شورای عالی نظام پرستاری اذعان دارد که براساس کار کارشناسی به ازای هر تخت بیمارستانی ۲.۵ پرستار نیاز است و لذا دولت با قبول این شاخص باید مسئله استخدام پرستاران را رفع کند.

وی پیشنهاد مسئولان نظام پرستاری درباره «پرستاری در خانه» را یادآور شد و گفت: با توجه به تصویب آئین نامه و تعرفه سیستم پرستاری در خانه باید مشکلات بیمه‌ای این افراد نیز برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به معوقات پرستاران تصریح کرد: پرستاران جامعه خدومی هستند و کار و مسئولیتی دشوار دارند؛ لذا ضمن قدردانی از این افراد باید هرچه سریعتر مشکل معوقاتشان حل شود البته جامعه پزشکان، بیمارستان ها و داروخانه ها نیز مشکل معوقات دارند که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن محاسبه میزان معوقات هربخش، باید برای یک بار این موضوع را بررسی و حل کند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس و کمیسیون بهداشت ودرمان نیز ضمن حضور در این نشست به انتخابات اخیر شورای عالی نظام پرستاری اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات درمانی و «پرستاری در خانه» در صرفه جویی منابع مالی تاثیرگذار است.

محمد میرزابیگی رئیس شورای عالی نظام پرستاری نیز در این دیدار، گفت: در حال حاضر در رشته پرستاری ۲۰۰ دانشکده با ۶۰ هزار دانشجو داریم و ۱۴۰ هزار پرستار در شرایط کنونی در حوزه های مختلف خصوصی و دولتی، نیروهای مسلح و غیره مشغول خدمات هستند.

وی با تاکید بر اینکه به ازای هرتخت بیمارستانی ۲.۵ پرستار نیاز است، تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری استانداردی در این حوزه تعریف شد. ما رقم ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی را در نظر گرفتیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.