چهره خندان هیا بنت الحسین شاهدخت اردنی که سال‌ها همسر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم بود برای خبرنگاران خارج از دادگاه همه چیز را بازگو می‌کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین رسانه‌های اردنی خبر دادند دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده طلاق هیا بنت الحسین از همسرش محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دوبی، رأی خود را به نفع او صادر و همسرش را به پرداخت ۴۴ میلیارد پوند و دریافت حق حضانت فرزندانش محکوم کرد.

در این حال یک منبع آگاه اردنی در واکنش به این سخنان به پایگاه اطلاع‌رسانی دارالحیات گفت: مساله طلاق شاهدخت هیا از همسرش صوری است، زیرا بر اساس شریعت اسلامی، زنی که ۶ ماه از همسرش جدا باشد حکم طلاق را دارد و هیا بیش از هفت ماه است که از شیخ راشد جدا زندگی می‌کند.

این منبع گرچه خبر صدور حکم را تایید نکرد، اما تلویحاً خبر داد اصل خواسته «هیا» محافظت از ۲ فرزندش (جلیله ۱۳ و زاید ۸) است تا هیچ فشاری بر آنها، تا زمانی که بتوانند برای آینده خود تصمیم‌گیری کنند، تحمیل نشود.

به گفته این منبع فرزندان هیا نیز تابع گذرنامه دیپلماتیک مادرشان هستند، آنها بخش لاینفکی از خانواده هاشمی به شمار می‌روند و همین امر آنها را واجد شرایط دریافت تابعیت اردنی می‌کند.

گفتی است پیش از این نیز خبر رسیده بود بعد از ارائه تصاویری از سوی وکلای هیا به دادگاه در مورد انحرافات اخلاقی شیخ راشد، وکلای او پیشنهاد حل و فصل این مساله خارج از دادگاه و به صورت توافقی را داده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.