بهترین وکیل تهران برای طلاق ،خانواده، ملکی و چک را چگونه پیدا کنیم؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است ، لازم است بدانیم این عنوان ها طیف گسترده ای از مسائل حقوقی را شامل می شود و هر وکیل می تواند در یکی از عنوان های بالا تخصص داشته باشد .  تخصص باعث موفقیت بیش تر در پرونده می شود ؛ چرا که تجربه در وکالت بحث بسیار مهمی است ، موسسه حقوقی بهترین مکانی است که می شود بهترین وکیل هر تخصص را پیدا کرد ؛ چرا که در هر موسسه حقوقی چندین وکیل مشغول به کار هستند که هر وکیل در یکی یا چند تا از عنوان ها تخصص و تجربه لازم را دارد و با مراجعه به موسسه می توانید وکیل مورد نظر خود را پیدا کنید .

چطور بهترین وکیل تهران را پیدا کنیم؟

برای یافتن پاسخ باید با خودمان صادق باشیم مقصود ما از بهترین چیست آیا صرفا رایگان بودن یا ارزان بودن معنی بهترین بودن است ؟ یعنی برای ما مهم نیست چقدر ممکن است یک وکیل رایگان ما را در مسیر اشتباهی قرار بدهد ؟ هزینه و وقت زیادی از ما گرفته شود و در آخر نتیجه دلخواه را بدست نیاوریم ؟ یک ضرب المثل انگلیسی هست که می گوید من آنقدر ثروتمند نیستم که چیزی ارزان بخرم چون می دانم ارزان خریدن معادل است با دوباره خریدن.

 

حتما برای همه عزیزان ، نتیجه مهم ترین ملاک است ؛ ولی با توجه به وضع اقتصادی موجود هزینه به یکی از ارکان اصلی زندگی روزمره تبدیل شده است و بنابراین بهترین وکیل در تهران ، وکیلی است که هزینه ای مقبول دارد و پیشینیه ای موفق ، هر وکیل در گذشته پرونده هایی داشته که موفقیت در آن ها باعث بالا رفتن تجربه اش شده است و این موفقیت ها ملاک بسیار خوبی برای پیداکردن وکیل خوب است ، پس یک وکیل متبحر و عالی را از بین پرونده های گذشته او جست و جو کنید.

 

موفقیت شانسی نیست مخصوصا در وکالت که جزء به جزء مراحل مهم و سرنوشت ساز است.  پس تا این جا دو ابزار مهم برای پیداکردن وکیل خوب را شناختیم : هزینه و تجربه.

تجربه یک وکیل موفق

در نگاه نخست دو کلمه ساده به نظر می آیند ولی در واقع دو کلمه پر از معنی و مفهوم هستند. وجه شباهت این دو کلمه در این است که هر دو به سختی به دست می آیند و به گذشتن زمان و تلاش نیاز دارند . حتما شنیده اید که فلانی سن و سالی ازش گذشته و کوله باری از تجربه است ، حالا تصور کنید تمام این کوله بار پر از نکات حقوقی و مسائل حقوقی باشد . با چنین کسی برنده قطعی پرونده قطعا شما خواهید بود چرا که تجربه اتفاقی نیست و هرکسی آن را ندارد.

 

شاید فکر کنید پس وکیلی که سن و سالی دارد و یا مسن است با تجربه تر است ؛ در نگاه نخست درست است ولی بهترین راه برای دانستن تجربه وکیل این است که آن وکیل حتما روی موضوع خاصی کار کند و تخصص در همان عنوان را داشته باشد.

 

به طور مثال وکیلی که اکثر پرونده های او چک است تجربه بسیار خوبی در این زمینه دارد و قطعا بهترین است تا وکیلی که در همه زمینه ها پرونده قبول می کند و ممکن است هر از گاهی پرونده چک هم داشته باشد ، عقل سالم  به ما می گوید وکیلی که تخصص دارد و تجربه کافی او بهترین است و بدون شک هزینه و وقت ما بسیار با ارزشتر از این است که بخواهیم خودمان چیزی را تجربه کنیم ؛ پس بهتر است به تجربه دیگران احترام بگذاریم و به آن هایی که تجربه بیشتری دارند اعتماد کنیم.

هزینه های یک وکیل خوب

و اما هزینه ؛ مطمئنا کسانی که هزینه خیلی زیاد و یا خیلی کم  مطالبه می کنند یک جای کارشان می لنگد ؛ افراط و تفریط هر دو به یک میزان خطرناک است . همان طور که گفتیم رایگان بودن ممکن است هزینه های زیادی چون تلف کردن وقت و نتیجه ندادن را دنبال داشته باشد.

 

هزینه های نجومی و عجیب غریب هم همین گونه است یا مثلا در مواقعی دیده می شود که وکیل اصرار دارد تمام هزینه در همین مرحله اول پرداخت شود یا از این قبیل موارد که همگی ممکن است نتیجه بسیار بدی به همراه داشته باشد ، چرا که وکیلی که به کارش و نتیجه گرفتن خودش ایمان داشته باشد هرگز بر گرفتن پول یکجا اصرار نخواهد کرد.

 

البته لازم می دانیم نکته ای به قسمت رایگان بودن اضافه کنیم : در خیلی از موسسه های حقوقی دیده می شود که تبلیغ مشاوره یا وکیل رایگان می کنند و این بسیار وسوسه بر انگیز است از طرفی هم موسسه حقوقی است و وکیل های متخصص حتما دارد و از طرفی لفظ رایگان بودن باعث تعجب می شود.

اول این که هیچ دانشی بدون هزینه و زمان و زحمت به دست نیامده است و هیچ کس حاضر نیست تلاش و زحمتش را رایگان در اختیار دیگران قرار دهد و اگر این کار را می کند یا تازه کار است و به دنبال شهرت یا واقعا دانشی برای منتقل کردن ندارد.

 

گاهی هم پیش می آید که موسساتی برای جذب موکل مشاوره رایگان ارائه می دهند که البته باید از همان موسسه وکیل بگیرید تا مشاوره شما رایگان باشد!

گاهی هم از سر خیر خواهی و یا به مناسبت های مختلفی موسسات اقدام به چنین کاری می کنند و موقت است . البته چنین کاری قابل ستایش است و با هر عقیده و ایمانی باید به آن احترام گذاشت.

توصیه مهم

حالا بهتر است دنبال تخصص ها بگردیم ؛ متوجه شدیم که وکیل های خوب را می شود در کجاها پیدا کرد و چگونه تشخیص بدهیم که او عالی است . حالا نوبت این است که بدانیم وکیل مورد نظر ما در پرونده تخصصی خودمان کیست و او را چگونه باید پیدا کنیم و از بین وکلای خوب تشخیص بدهیم.

 

بهترین وکیل طلاق تهران را چگونه پیدا کنیم؟

انداد2

در پاسخ به این سوال باید به سراغ مطالب بالا برویم . همانطور که گفته شد مکان مناسبی که باید به دنبال وکلای خوب باشیم موسسه حقوقی است . البته وکلایی که به صورت انفرادی دفتر دارند هم وجود دارد که در برخی موارد بسیار هم عالی هستند و آنها را باید از طریق پرونده هایی که در گذشته داشته اند شناخت و پیدا کرد.

 

حالا وقتی به موسسه حقوقی مراجعه کردیم چگونه تشخیص بدهیم که وکیل مناسب پرونده ما کیست؟ ساده است باید به مدیر موسسه اعتماد کنیم آن ها بهتر می دانند سابقه وکلای شان چگونه است و از همه مهم تر وقت رسیدگی به پرونده ما را دارند یا خیر.

 

در خیلی از مواقع وکیلی که کارش بسیار عالی است و به اصطلاح « زبانزد خاص و عام » است با شکست در پرونده مواجه می شود و دلیلش نداشتن وقت کافی است. به کرات دیده شده است که موکل برای دادن پرونده به بهترین وکیل مورد نظرش بشدت اصرار می کند در حالی که وکیل وقت کافی برای رسیدگی یا حتی حاضر شدن در جلسه دادگاه را ندارد و این چنین می شود که نتیجه مایوس کننده برای موکل باقی مانده و تجربه تلخ شکست برای وکیل.

وکیل موفق در حوزه طلاق

وکیل موفق در موضوع طلاق وکیلی است که به تمام نکات طلاق اشراف کامل داشته باشد و فکر همه جا را کرده باشد. گاهی پیش آمده است که وکیل در طلاق به گرفتن نفقه یا مهریه توجه نداشته و هدفش فقط طلاق بوده است و برای به دست آوردن نتیجه مجبور شده است از حق و حقوق موکلش بگذرد ؛ مثلا نفقه یا مهریه را ببخشد ، این در حالی است که مهریه و نفقه از جمله اساسی ترین حقوق یک زن محسوب می شود و وکیلی که موکلش زن است باید بتواند حداقل حق و حقوقی که قانونگذار برای زن در نظر گرفته شده است را برای موکلش بگیرد.

 

یا در مواردی دیده شده است که وقتی موکل زوج است ، درخواست می کند که وکیل کاری کند تا مجبور به پرداختن مهریه نشود ؛ اگر وکیلی این را وعده دهد قطعا به شما دروغ گفته است ، چرا که مهریه در بدترین شرایط حتی در هنگامی که زن به رابطه نامشروع متهم است هم باید به او پرداخت شود و مهریه از لحظه انعقاد عقد نکاح بر ذمه شوهر است ، اگرچه عندالمطالبه یا عندالاستطاعه باشد.

پس به عنوان جمع بندی باید بدانید بهترین وکیل طلاق و خانواده کسی است که با شما صادق باشد و حقایق قانون را با شما در میان بگذارد. بهترین وکیل در امر طلاق باید به نوع طلاق و نوع نگارشش برای درخواست طلاق توجه زیادی داشته باشد ؛ او باید بداند که هر آنچه در متن درخواست خواسته شده باشد در تمام مراحل پرونده در همان مسیر پیش خواهد رفت.

به مثال توجه کنید

به طور مثال اگر طلاق شما توافقی است باید متن توافق شما را در دفترخانه ثبت کند تا بعدا یکی از طرفین نتوانند آن را نقد کنند و تمام موارد مشترک مالی و غیر مالی از جمله مهریه ، حضانت ، نفقه و سرپرستی را به شما بگوید و از شما و همسرتان بخواهد روی جزء به جزء موارد صحبت کرده و توافق کنید چرا که در طلاق توافقی همان طور که از اسمش مشخص است

 

توافق طرفین بسیار مهم است و توافق زوجین برای دادگاه محترم است و به آن رای می دهد و قابلیت اجرایی خواهد داشت ، در طلاقی که حق طلاق با زن است وکیل باید توجه داشته باشد که واسط بین زن و مرد است و چون مرد نیازی به حضورش نیست باید زن را در جریان گذاشته و یا اگر وکیل مرد است مرد را در جریان بگذارد که داشتن وکیل برای مرد اجباری است ، ولی برای زن اجباری وجود ندارد.

بحث نفقه

بحث نفقه بحث بسیار مهمی در قانون کشور ما است و توجه به آن بسیار مهم تر، وکیل اگر موکلش زوجه باشد باید او را دقیقا از حقش آگاه سازد تا بتواند در مواقع لزوم از اهرم فشار استفاده کند و اگر موکلش زوج باشد باید او را مطلع کند که در چه شرایطی مرد می تواند نفقه زن را پرداخت نکند که همانا طبق قانون مدنی مرد همیشه موظف به پرداخت نفقه به زنش است مگر اینکه زن از برقراری رابطه جنسی بدون دلیل قانع کننده ای سر باز زند.

 

موضوع مهمی که وجود دارد این است نوع نگارش در طلاقی که زن وکالت برای طلاق دارد بسیار حائز اهمیت است ، چرا که در این نوع طلاق هم زن حق طلاق دارد و هم مرد و از ویژه ترین طلاق هاست و دقیقا مانند طلاق توافقی است ، ولی اگر وکیل در نگارش متن درخواست دقت نکند و جزییات را رعایت نکند می تواند به سخت ترین نوع طلاق تبدیل شود.

هزینه های وکیل طلاق

هزینه های یک بهترین وکیل ها در موضوع طلاق چقدر است؟ بهتر است با خود صادق باشیم، وقتی به دنبال بهترین هستیم و بهترین نتیجه را می خواهیم قطعا باید بهترین هزینه ها را هم بتوانیم پرداخت کنیم، هزینه های وکلای تهران و بهتر است بگوییم ایران با هم بسیار متفاوت است . نرخ وکالت توافقی است و بنابراین نرخ ها بسیار متفاوت است و قیمت دستمزد وکلایی که شهرت و معروفیت بیشتری دارند طبیعتاً بیشتر است.

 

ولی چیزی که به عنوان عرف و قانون نانوشته بین وکلا وجود دارد این است که در موضوع طلاق هزینه ها را به دو دسته تقسیم می کنند طلاق هایی که توافقی است و طلاق هایی که یک طرفه است ، خب بنظر می رسد که طلاقی که توافقی است به علت این که مدت زمان کمی و مراحل حقوقی ساده تری  نسبت به طلاق یک طرفه دارد و کار وکیل آسان تر است و وقت و هزینه کمتری را باید صرف آن کند ، هزینه کمتری هم باید به عنوان دستمزد از موکلش بگیرد .

 

ولی درباره ی طلاق یک طرفه اگر طلاق از جانب مرد باشد که خب چون حق طلاق در قانون ما با مرد است ، روال کار راحت تری و شاید کمتری را به دنبال خواهد داشت ولی اگر طلاق از جانب زن باشد و زن حق طلاق نداشته باشد ، روال بسیار پیچیده و طولانی مدت خواهد بود و هزینه و وقت زیادی از وکیل خواهد گرفت.

بهترین وکیل خانواده در تهران

در اولین مرحله برای یافتن بهترین وکیل خانواده در تهران بهتر است با عنوان هایی که می توانند در دادگاه خانواده مطرح شوند آشنا شویم.

انداد3

طبق ماده ۴ قانون حمایت از خانواده مصوب سال هزار و سیصد و نود و یک، عنوان هایی که به دادگاه خانواده ارجاع باید داده شود و صلاحیت رسیدگی آن با دادگاه خانواده است عبارت است از :

1. نکاح دائم ، موقت واذن در نکاح

2. نامزدی و خسارت ناشی از برهم زدن آن

3. شروط ضمن عقد نکاح

4. ازدواج مجدد

5. جهیزیه

6. مهریه ، نفقه زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت

7. تمکین و نشوز

8. طلاق ، رجوع ، فسخ و انفساخ نکاح ، بذل مدت و انقضای آن

9. حضانت و ملاقات با طفل

10. نسب

11. رشد ، حجر و رفع آن

12. ولایت قهری ، قیومیت ، امور مربوط به ناظر و امین اموال محجوران

13. نفقه ی اقارب

14. امور راجع به غایب مفقود الاثر

15. سرپرستی کودکان بی سرپرست

16. اهدای جنین

17. تغیر جنسیت

همان طور که از عنوان ها می توان فهمید دادگاه خانواده و وکیل خانواده شامل طیف گسترده ای از مسائل روزمره ما انسان ها می شود و حتما باید در چنین مسائلی به دنبال بهترین وکیل باشیم ، همانطور که مشخص است از زندگی زناشویی تا غایب بودن تا گرفتن سرپرستی کودک ، همه و همه مسائلی سرنوشت ساز برای هرکدام از ما انسان ها خواهد بود و یک وکیل خوب یا بد می تواند سرنوشت زندگی ما را عوض کند . پس واقعا انتخاب وکیلی که به امور خانواده مسلط باشد مهم و سرنوشت ساز خواهد بود.

باورهای غلط در خصوص وجود وکیل

ولی متاسفانه امروزه با وجود رسانه های جمعی و تبادل اطلاعاتی که در هر زمینه ای انجام می گیرد فکر می کنیم با اندکی مطالعه می توانیم در همه مسائل متخصص باشیم و از همه بدتر اینکه اکثرا خود را در حقوق خانواده صاحب نظر می دانند و تصورشان این است که چون عنوان های تکراری دارد و هر روزه آن ها را می شنویم و عادی شده است در آن تبحر داریم حتی پا را فراتر می گذاریم و به دیگران هم مشاوره می دهیم.

 

این درحالی است که پرونده های خانواده می تواند بنیاد و سرنوشت یک یا چند خانواده را تغیر دهد، به تجربه بارها شاهد بوده ایم که  گفته اند « خانواده آسان است و وکیل نمی خواهد » و در کوچکترین مسائل هم چون مهریه و نفقه اقدام به درخواست کرده اند و چون عامیانه فکر می کنند اگر درخواست طلاق از جانب زن باشد نمی تواند مهریه بگیرد، مهریه را از خودش سلب کرده و حق خودش را به راحتی می بخشد و یا مثلا در امور نفقه نمی داند که نپرداختن نفقه از سوی شوهر جرم است.

 

به هرحال توصیه ما به شما عزیزان این است که حداقل از مشاوره های خانواده راهنمایی بگیرید و حتما در جلسات مشاوره صادق باشید راستگویی بهترین کمک به شما است وکیل موظف است تمام اسرار موکل خود را نزد خود محفوظ بدارد.

بهترین وکیل ملکی در تهران

افرادی که دچار مشکل ملکی می شوند به طور معمول به دنبال وکیل برای رفع مشکل خود هستند، وکلا با دانش حقوقی که دارند راحت تر می توانند به این موضوعات رسیدگی کنند و برای رفع مشکل راه حل مناسبی را پیدا کنند . با توجه به اطلاعاتی که بدست آوردیم در شهر تهران وکلای با تجربه و خوبی وجود دارند که در زمینه های متفاوتی در حال فعالیت هستند به خصوص در زمینه های ملکی .

 

هر کدام از این وکیل ها که چندین سال سابقه کاری دارند در امور حقوقی و ملکی نیز می توانند مشاوران خوبی باشند . بهترین وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که زمینه دعاوی ملکی تجربه و تخصص کافی دارد، دعاوی ملکی به عنوانی گفته می شود که به مجموعه ای از ارتباطات بین اموال غیر منقول و انسان ها می دهند . اموال غیر منقول نیز به اموالی می گویند که قابل جا به جایی نیستند همانند زمین، خانه و...

 

وکیل ملکی به وکلایی می گویند که با وجود توانایی دفاع از حقوق خود فرد این وظیفه را به فردی دیگر منتقل می کند که به دنبال حقوق او رفته و از تمامی حقوقش دفاع کند که دچار مشکل نشود.

ضرورت وجود وکیل در امور ملکی

امور ملکی بسیار حساسی هستند ؛ هر چقدر هم که فرد به امور حقوقی آشنا باشد به وجود یک وکیل نیاز دارد.

یک وکیل خوب توانایی دفاع در مقابل تمامی امور و دعاوی یک فرد را دارد. دعاوی شامل بخش های مختلفی از جمله طلاق، حضات، نفقه، فسخ قرارداد و نکاح ... می شود. اما وکیل ملکی تنها در امور ملکی متمرکز می شود.

وظایف و اختیاراتی که وکیل ملکی دارد شامل موارد زیر می شود :

ـ تنظیم سند رسمی

ـ اخذ پایان کار

ـ تقسیم و افراز املاک

ـ دعاوی کیفری و حقوقی

ـ فروش اموال

ـ جعل سند

ـ تصرف عدوانی و...

در صورتی که یک ملکی از مالک گرفته شود و به تصرف فردی دیگر درآمده باشد و مالک رضایتی به آن تصرف نداشته باشد ، بهترین وکیل باید به این موضوع رسیدگی کند و یا با دادخواست و یا با توافق این موضوع را حل و فصل کند.

شما می توانید با انتخاب یک وکیل کار بلد و با تجربه امورات ملکی خود را به او سپرده و با خیال راحت به امورات دیگر خود رسیدگی کنید.

وکیل متخصص دعاوی ملکی چه کمکی به شما میکند؟

وکیل ملکی می تواند با استدالات و دانش حقوقی که دارد می تواند در امور ملکی دفاعیات لازمه را انجام دهد، یعنی در صورتی که فرد به هر دلیلی نتواند و یا در شرایطی باشد که نتواند از حقوق خود دفاع کند ، این وظیفه بر عهده وکیل ملکی می باشد که با توجه به اختیاراتی که فرد به او داده اقدامات لازمه از جمله تنظیم سند ، عقد و کنسل کردن قرار داد و... را انجام می دهد.

 

با توجه به این که گاها در امور ملکی مشکلاتی پیش می آید که این مشکلات در اثر اقدامات خودسرانه و غیر قانونی مسئولین و یا فرد پیش می آید که بهترین وکیل ملکی و یا کارشناس دادگستری به خوبی می توانند این مشکلات را براساس قوانین و ضوابط مشخصی موضوع را به نحوه احسن انجام دهند.

بهترین وکیل چک در تهران

همه می دانیم و معتقد هستیم که بهترین وکیل ، وکیلی است که در ابتدا که پرونده ای به او پیشنهاد می شود ، به طور کامل پرونده را مطالعه و ارزیابی کرده و در صورتی که مشکلی مشاهده نمود که بر اساس آن مشکل ، وکیل نتواند دفاع کامل و جامعی از موکل خود کند، یا به عبارت دیگری وکیل بداند آن پرونده به نتیجه نمی رسد، از قبول کردن پرونده پرهیز کرده و هزینه و وقت موکل خود را بیهوده هدر ندهد.

 

در این صورت هم او کاری را انجام داده که بهترین وکیل ها انجام می دهند و هم موکل ها به راحتی می توانند به وکیل ها اعتماد کنند.

از دیگر ویژگی های یک وکیل خوب این است که برای رسیدگی به پرونده ای که در رابطه با موضوع چک می باشد، اطلاعات کافی را داشته و با مهارت کامل تشخیص دهد آن پرونده چک مربوط به پرونده های حقوقی می شود یا این که پرونده ای کیفری است.

این که وکیل در ابتدای رسیدگی به پرونده ی چک تشخیص دهد که چکی کیفری است یا حقوقی در ادامه ی رسیدگی به پرونده به او کمک زیادی کرده و باعث می شود مراحل درست و قانونی را انجام دهد.

وکیل چک چگونه در وصول چک به شما کمک می کند؟

در این جا می خواهیم بررسی کنیم وکیل چک به چه شکلی در روند پرونده به شما کمک خواهد کرد، یا به عبارت دیگری، در صورت داشتن وکیل برای پرونده چک، چه مزایایی خواهید داشت.

 

یکی از مهم ترین مزایای وکیل چک این است که زمان صدور حکم را بر علیه صادر کننده چک کم تر خواهد کرد. یعنی این که در مدت زمان کوتاه تری حکم صادر می شود.

 

از دیگر مزایای وکیل چک این است که وجود شاکی یا همان خواهان در دادگاه، لازم نبوده و مراحل به مراتب آسان تر می شود.

همچنین نداشتن وکیل چک می تواند به شما این امکان را بدهد که در صورت شناسایی املاک، بهترین وکیل کمک کند تا آن ها را مصادره کنید.

 

همان طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم بهترین وکیل با مهارت باید در ابتدا نوع حقوقی یا کیفری بودن پرونده چک را تشخیص دهد، در صورت تشخیص این که پرونده جنبه ی کیفری دارد، وکیل این توانایی را خواهد داشت که فرد صادر کننده ی چک را با حکم جلب، دستگیر نموده و به روند پرونده کمک فراوانی کند.

 

یکی دیگر از مهم ترین کمک هایی که وکیل چک به شما در صدور پرونده چک می کند این است که اگر موکل خسارتی به سبب تاخیر دیده باشد، می تواند دادخواستی جدا از موضوع چک، تنظیم کرده وحق شما را مطالبه نماید.

 

پیشنهاد ویژه: گروه وکلای سفیر صلح با مدیریت دکتر مرتضی امیری با بهره گیری از بهترین وکلای دادگستری و مبرزترین مشاورین حقوقی و حقوقدانان کشور ، آماده انجام امور حقوقی شما عزیزان هموطن و حضور در دادگاهها و مراجع قضایی برای دفاع از حقوق شما عزیزان می باشد.

انداد4

 

شماره های تماس و نشانی موسسه حقوقی سفیر صلح

شماره های تماس :   ۲۶۶۴۳۹۰۸ ـ ۰۲۱    ۱۹۹۴۱۷۶ ـ ۰۹۱۲

نشانی : تهران ـ خیابان شریعتی ـ تقاطع خیابان دولت ـ خیابان امامزاده ـ پلاک ۱۴ ـ طبقه سوم ـ واحد ۹

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.