علیرضا صالح در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: سود سالانه فعالیت سهام شرکت‌هایی که برای مشمولان سهام عدالت اختصاص یافته، دریافت و هر ساله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: مجامع سالانه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت طبق معمول تا پایان تیر ماه تشکیل و در ضمن هشت ماه فرصت دارند، سود عملکرد خود را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: به طور کلی تا اواسط بهمن ماه سال جاری مشخص می‌شود، چه میزان سود از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به حساب این سازمان واریز خواهد شد.

وی افزود: این سازمان نیز بر مبنای میزان سود دریافت شده نسبت به تخصیص و واریز سود به مشمولان سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه از اوایل اسفند ماه سال جاری اقدام خواهد کرد.

صالح ادامه داد: طرح ملی توزیع سهام عدالت در راستای تحقق عدالت اجتماعی و در مسیر حرکت به سمت اجرای فرآیند توسعه سالم اقتصادی، تقویت واگذاری‌ها به منظور ارتقای سطح زندگی مردم، گسترش مالکیت خصوصی و توانمند سازی بخش خصوصی واقعی در کشور اجرا شده است.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی سازمان خصوصی سازی مکلف است، تا زمان آزادسازی سهام عدالت سود فعالیت ناشی از شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت را دریافت و به حساب مشمولان مربوطه واریز کند.

به گزارش فارس، سود سهام عدالت تا کنون دو مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت مربوط به سود عملکرد سالهای ۹۵ و ۹۶  به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.